گاسپار: پول جایگزین عشق و تعصب به پیراهن ایران نمی شود/ ملی پوشان ایرانی برخلاف حریفشان اجاره ای نیستند

مربی دروازه بان های تیم ملی کشورمان گفت: قطر پردرآمد ترین کشور دنیا است اما با پول نمی تواند در بین بازیکنانش تعصبی همانند فوتبالیست های ایرانی به وجود بیاورد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان؛ دن‌گاسپار درباره وضعیت تیم ملی در آستانه دیدار با قطر، اظهار کرد: شرایط بسیار خوب است. تمرینات مناسبی را در ایتالیا انجام دادیم و با وجودی که این اردو، گزینه اول کی روش نبود اما به عنوان برنامه جایگزین، مناسب بود.

وی درمورد وضعیت دروازه بان های تیم ملی، گفت: پس از 5 سال حضور در ایران اعتماد زیادی به دروازه‌بانان دارم. اعتقاد دارم که بهترین دروازه بان های پنج سال اخیر ایران در حال حاضر در اردو هستند و کادرفنی به آن ها اعتماد کامل دارد.

گاسپار درمورد تاثیر بدون تیم بودن علی رضا حقیقی در کیفیت وی برای حضور در تیم ملی، بیان کرد: به هیچ عنوان این مسئله لطمه‌ای به کیفیت حقیقی وارد نمی‌کند. ما به این دروازه بان اعتماد خوبی داریم. همانگونه که به بیرانوند،‌اخباری و حتی مظاهری که در تیم ملی بود هم، اعتماد داشتیم. عملکرد آن ها قابل اطمینان است.

مربی آمریکایی تیم ملی ایران درباره حمایت هواداران از ملی پوشان کشورمان در بازی مقابل قطر، تصریح کرد: مطمئنم هواداران در این بازی یار دوازدهم ما خواهند بود. البته من می خواهم در مورد قطر هم صحبت کنم. اگر درآمد سرانه این کشور را نسبت به جمعیت قطر، حساب کنیم ثروتمندترین کشور جهان می‌شود اما ما با این موضوع مشکلی نداریم و به آن هم احترام می‌گذاریم.

وی ادامه داد: قطر اردوی 40 روزه‌ای را در یکی از بهترین کمپ های جهان برگزار کرده و در این اردو، با تیم های قدرتمندی بازی کرده است. پول، امکانات خوبی را فراهم می‌کند و درون یا بیرون زمین می‌ تواند به شما کمک کند اما یک مسئله‌ای را باید بگویم که با پول به هیچ وجه نمی‌تواند برخی چیزها را خریداری کند.

گاسپار ادامه داد: پول هیچ وقت نمی تواند جای عشق و علاقه بازیکنان ایرانی به پیراهن و کشورشان را بگیرد و کسی هم نمی‌تواند آن را بخرد. زمانی که سرود ملی ایران نواخته می‌شود، همه این بازیکنان آن را حفظ هستند و با دل و جان خود می‌خوانند. بنابراین پول نمی‌تواند جایگزین این موضوع شود.

وی با اشاره به نزدیکی بازیکنان و مردم ایران در زمان شادی و غم، تاکید کرد: زمانی که بازیکنان پس از پیروزی با مردم جشن می‌گیرند و پس از باخت با مردم ناراحت هستند، یعنی خود را کنار مردم می بینند و با پول نمی‌توان این مسائل را خرید. تمام بازیکنان لژیونر ایران هم، گذرنامه ایرانی دارند و با مجوزی که کی‌روش به آن ها داده، می‌‌توانند در کشورهای اروپایی و لیگ‌های دیگر حاضر شوند.

مربی دروازه بان های تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: بازیکنان ما برخلاف بازیکنان حریف، اجاره‌ای نیستند و با عشق و علاقه کار را دنبال می‌کنند. پول نمی‌تواند به هیچ عنوان جایگزین این موارد شود. عشق آنها مهمترین فاکتور است. مسئله دیگری که با پول نمی توان آن را خرید، حضور هواداران و مردم است. 


دستیار کارلوس کی روش در پایان گفت: با حضور هواداران استادیوم خوفناکی برای حریفان به وجود می‌آید. ورزشگاه آزادی با پر شدن از هواداران برای حریف  دلهره به وجود می آورد. این مسئله می‌تواند بسیار مؤثر باشد. من به تمام هواداران ایران که از باشگاه‌های مختلف حمایت می‌کنند احترام می‌گذارم و امیدوارم پنج‌شنبه تمام هواداران دست به دست هم بدهند و برای تشویق تیم ملی ایران در ورزشگاه حاضر شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار