پوریا آذربایجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سراغ سوژه‌هایی می‌روم که گلویم را فشار دهد/ دنباله‌روی هیچ‌کس نیستم

برای من در فیلمسازی، موضوعاتی اهمیت دارد که حرف، درد و دغدغه مردم در آن منعکس شود.

پوریا آذربایجانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساخت فیلم با ژانرهای متنوع گفت: برخی عقیده دارند فیلمساز در سینما، باید با یک ژانر شناخته شود و آن را ادامه دهد. اما من لزوما به‌دنبال ژانر خاصی نیستم. سراغ سوژه‌هایی می‌روم که گلویم را فشار دهد. موضوعاتی را دوست دارم و به آن‌ها فکر می‌کنم که حرف، درد و دغدغه مردم کشورم باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: من دنباله‌روی هیچ‌کس نیستم. موضوعاتی که مردم از من به‌عنوان یک فیلمساز می‌خواهند اهمیت دارد، نه اینکه فضا چه می‌خواهد و می‌طلبد. 

آذربایجانی با اشاره به مضمون فیلم جدید خود گفت: شخصیت اصلی فیلم «بندر تهران» یک زن است و منطق روایی قصه این فیلم، مانند «شاهزاده کوچولو» است. این فیلم فضای روانی دارد که مخاطب می‌تواند به‌طور کامل با آن همذات‌پنداری کند. قصه «بندر تهران» مخاطب خود را جذب می‌کند.

این کارگردان اظهار داشت: برای جذب مخاطب به دنبال فرمول خاصی نرفتیم، روایت فیلم هم کلاسیک نیست اما از نظر محتوا جذاب خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از اکران فیلم «اروند» گفت: امیدوارم به دلیل تناسب موضوعی، «اروند» در هفته دفاع مقدس اکران عمومی شود؛ چون فیلم برای این قشر کشورمان ساخته شده است. اما هنوز سرگروهی برای فیلم مشخص نشده و قراردادی هم منعقد نشده است. من البته هیچگاه اصرار به چیزی نداشته‌ام. اگر این امکان فراهم نشود که فیلم در این ایام به نمایش در بیاید، آن را در فرصت دیگری اکران خواهیم کرد.

گفتنی‌است؛ در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین دستاورد هنری به «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی اهدا شد.

 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.