وحدتی هلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی هویت متکدیان/ با کمک موردی، نیازمندان بی نیاز نمی شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند که با کمک موردی به تکدی گران هیچگاه افراد نیازمند بی نیاز نمی شوند.

ضرورت شناسایی هویت متکدیان/ با کمک موردی، نیازمندان بی نیاز نمی شوندمحمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در راستای ریشه کن کردن معضل تکدی گری، مردم باید بدانند که با کمک موردی هیچ نیازمندی بی نیاز نمی شود و شهروندان با بی توجهی به این افراد، سعی کنند که با دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دست یافتن به شهر بدون متکدی نیازمند همکاری مردم است، تصریح کرد: تا زمانی که مردم به تکدی گران که اکثریت آنان نیازمند واقعی نیستند، کمک می کنند در آمد حاصل از این حرفه به مزاج برخی افراد سودجو خوش آمده و به طور حتم باند ها و تشکیلات ناهنجاری های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وحدتی ادامه داد: برای ریشه کن شدن معضل تکدی گری در کشور به ویژه پایتخت، همکاری دستگاه های اجرایی و مردم باید در راستای یکدیگر باشد تا تحقق این امر امکان پذیر شود.

وی تاکید کرد: در ابتدا دستگاه های اجرایی باید هویت متکدیان را شناسایی کنند، بنابراین پس از شناسایی آنها با تناسب شرایط و نیازمندیشان به مراکز بهزیستی و دیگر مکان های مورد نیاز معرفی و تحت پوشش قرار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دستگاه های اجرایی در حل این معضل جدیت لازم را نداشته باشند قطعا باندها تکدی گر و کودکان کار در کشور روز به روز افزایش می یابن، این در حالی است که به طور حتم در آینده ای نزدیک شاهد بالا رفتن آمار آسیب های اجتماعی، بزه کاری ها، ناهنجاری های اجتماعی، اعتیاد، فساد و ... خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
بدلیل اینکه فرهنگ سازی نشده مردم نمی دونن که کمکشون موثر نیست و داره به آسیب های اجتماعی اضافه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
به مردم هر چی بگیم کار خودشونو می کنن
آخرین اخبار