ترامپ روز چهارشنبه درباره مهاجران غیرقانونی سخنرانی می‌کند

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا از قصد خود برای سخنرانی درباره مهاجران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ - نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - از قصد خود برای ایراد یک "سخنرانی بزرگ" درباره مهاجران غیرقانونی در روز چهارشنبه در آریزونا خبر داد.
 
وی شب گذشته (یکشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه توییتر نوشت: "من روز چهارشنبه در ایالت بزرگ آریزونا درباره مهاجران غیرقانونی سخنرانی خواهم کرد. یک سخنرانی بزرگ در یک اجتماع بزرگ."

نامزد جمهوری‌خواهان به تازگی با عقب‌نشینی از مواضع اولیه خود درباره مهاجران غیرقانونی، لحن خود را در گفتگو با آنها تغییر داده است. وی که پیشتر خواهان برخورد جدی با مهاجران غیرقانونی و اخراج سریع آنها از کشور بود و حتی اعلام کرد از اعطای پناهندگی به فرزندان آنها که در آمریکا به دنیا آمده‌اند نیز حمایت نخواهد کرد، اکنون به نظر برای جلب آرای انتخاباتی اقلیت‌ها، از یکی از اصلی‌ترین و در عین حال، جنجالی‌ترین مواضع سیاسی خود طی یک سال اخیر عقب‌نشینی ‌‌کرده است.

«کاترینا پیرسون» سخنگوی ترامپ می‌گوید او موضع خود در قبال مهاجرت به آمریکا را عوض نکرده؛ بلکه تنها لحن خود را تغییر داده است. با این حال، نامزد جمهوری‌خواهان اگر از سیاست مهاجرتی خود عقب نشینی نکرده باشد، به وضوح طی هفته‌های اخیر از ادبیات بهتر و مناسب‌تری درباره مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند. 

علاوه بر این، ترامپ ایده اخراج دسته‌جمعی مهاجران غیرقانونی از آمریکا را کنار گذاشته و اکنون می‌گوید تنها به دنبال اخراج مهاجرانی است که در آمریکا وارد فعالیت‌های بزهکارانه شده‌اند.

وی سال گذشته با طرح پیشنهاد دیوارکشی در مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران لاتین‌تبار به آمریکا و همچنین ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا باعث جنجال زیادی در فضای انتخاباتی کشور شد.

«رینس پریبوس» - رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه نیز اواخر هفته گذشته در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز اذعان کرد که نامزد جمهوری‌خواهان در حال تغییر و اصلاح برخی از مواضع انتخاباتی قبلی خود است. با این حال، سخنرانی چهارشنبه او نشان خواهد داد که مواضع جنجالی او درباره مهاجران غیرقانونی تا چه اندازه تغییر کرده است.

ترامپ قرار بود هفته گذشته به سخنرانی درباره مهاجران غیرقانونی بپردازد، اما ستاد انتخاباتی او بدون هیچ توضیحی این سخنرانی را به تعویق انداخت. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار