نباید به اشتغال‌زایی دانشجویان نگاه سنتی داشت

تحول در آموزش و پرورش و کیفی‌سازی دانشگاه‌ها باید با نگاه عمیق و مشارکت حداکثری همه متولیان علم و دانش صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرت‌الله ضرغام رییس بنیاد نخبگان در جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید احمدی‌روشن این دانشگاه برگزار شد، گفت: بنیاد ملی علم ایران با هدف رشد و توسعه و آموزش پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند و تحقیقاتی که در کشورهای گوناگون داشته‌ایم ما را به این مهم رسانده که والدین را پیش از تولد، حین و بعد از تولد و در نهایت در مهد کودک‌ها نسبت به استعداد شناسی آماده کنیم.

وی ادامه داد: برای ارتقای دانش تنها نباید به دانشگاه مراجعه کرد بلکه نگاه کلان، تغییر افق این نگاه و ایده‌پردازی باید از سال‌های آغازین عمر مد نظر قرار گیرد.

ضرغام در ادامه این جشن گفت: نگاه کلان و فکر خلاق زمینه‌ساز تولید ایده بوده به طوری که در کشورهای خارجی شاهد هزینه 20 هزار میلیارد دلاری در بخش ایده‌پردازی دانش‌پژوهان هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه به فرهنگ کادرسازی نوآورانه در دانشگاه از ضرورت‌های دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، افزود: فارغ‌التحصیلات علوم بهزیستی و توانبخشی با جایگاه ویژه خود نقش بسزایی در ارائه خدمات مبتنی بر علم به جامعه دارند.

وی در جمع 119 دانش‌آموخته دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: خوشبختانه کرسی پژوهشی با امتیازات ویژه‌ای که از سوی بنیاد به نخبگان اعطا می‌شود، در اختیار نخبگان قرار دارد. همچنین پرفسور نجم‌آبادی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یکی از کرسی‌های پژوهشی کشور را عهده‌دار است.

ضرغام در ادامه گفت: امروزه با توجه به حجم بالای دانش‌آموختگان در مقاطع و رشته‌های مختلف نمی‌توان به کارآفرینی و شغل نگاه سنتی داشت بلکه باید با دارایی‌های فکری اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به هفته‌های علمی در دانشگاه‌ها و تشکیل 27 هفته علمی در سال گذشته در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: اعطای سالانه 50 میلیون تومان، همراهی دو استاد راهنما، حمایت پنج ساله در گام اول مشارکت ظرفیت‌های خارجی علمی، برخی از تشویق‌های بنیاد ملی نخبگان برای پژوهشگران کشور است.

رییس بنیاد نخبگان یادآور شد: با وجود 90 هزار دانشجوی دکتری و پنج میلیون دانشجو در مقاطع تحصیلی دیگر، درصدد هستیم تا با ثبت اختراعات، حمایت از مخترعان، حمایت از ایده‌پردازان و ایجاد فرهنگ کار تیمی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده کنیم. در همین راستا، بنیاد علمی نخبگان حمایت حداکثری خود را از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام می‌کند.

ضرغام در پایان افزود: تاکنون شاهد پروژه‌های تحقیقاتی گوناگون و کاربردی از دانش‌آموختگان این دانشگاه بوده‌ایم که امیدواریم این دانش‌آموختگان با ارتباط مداوم با دانشگاه و بنیاد نخبگان بتوانند به عنوان افرادی خلاق گام‌های تاثیرگذاری برای کشورشان بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار