16 یمنی قربانی حملات هوایی و بمب‌های خوشه‌ای سعودی

در پی حملات هوایی و انفجار یک بمب خوشه‌ای به جا مانده از حملات سعودی به یمن دست کم 16 نفر جان باخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، به گزارش دوشنبه خبرگزاری خبر یمن، در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یک خودرو در شهر الحِدا در استان ذمار در مرکز این کشور دست کم 5 یمنی کشته و  6 تن دیگر مجروح شدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین یک مسیر مواصلاتی را در منطقۀ الإحساء در شهر مذکور بمباران کردند که به مجروح شدن 5 نفر منجر گردید و خساراتی بر جای گذاشت.

در حملۀ جتهای سعودی به یک بازار در منطقۀ ذَهبَان در شهر صنعا، پایتخت یمن، 5 نفر جان باختند.

در تحولی دیگر، در پی انفجار یک بمب خوشه‌ای به جا مانده از حملات هوایی عربستان در منطقه أخماسِ شهر سِحار در استان صعده در شمال یمن، دست کم 5 کودک یمنی جان باختند.

جنگنده‌های سعودی همچنین منازل مسکونی را در شهر سحار هدف قرار دادند که به کشته شدن یک زن و مجروح شدن دو تن دیگر منجر شد.

عربستان سعودی که حملات خود را به یمن از فروردین ماه سال 1394 آغاز کرده است، تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده است.

رژیم آل سعود جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصاراللهِ یمن آغاز کرد. سعودی‌ها در این جنگِ نابرابر از تسلیحات ممنوعه‌ همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‎اند و براساس گزارش منابع یمنی، تاکنون حدود 10 هزار نفر را کشته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار