روسیه: معارضان تندرو عامل توقف کمک رسانی به حلب هستند

وزارت خارجه روسیه می گوید معارضان مسلح تندرو با طرح درخواستهای غیر منطقی و غیرقابل قبول، ارسال کمکهای انسان دوستانه را به حلب متوقف کرده‎اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، به گزارش شبکه راشا تودی، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت معارضان تندرو، برای اجازۀ ورود کامیون‌های حامل کمک‌هایِ انسان دوستانه به شهر حلب در شمال سوریه، شروطی غیرمنطقی و غیر قابل قبول تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد مخالفت معارضان مسلح با تأمین امنیت عبور کاروان‌هایِ حامل کمک‌هایِ انسان‎دوستانه در جاده کاستِلو، تلاش‌های انسان دوستانه را در حلب به شکست می‌کشاند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «این اقدامات تحریک‌آمیز، چهره واقعی این معارضان پوشالی که خود را حامی مردم سوریه معرفی می‌کنند و از اوضاع اسفبار آنان برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند، بیش از پیش آشکار می‌سازد.»

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که دولت سوریه از اوایل مرداد ماه عملیات انسان‎دوستانه‎ای را با همکاری روسیه در جهت امداد رسانی به ساکنان شهر حلب آغاز کرده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز از سازمان‌های بین المللی خواست به این عملیات بشر دوستانه بپیوندند.

نیروهای ارتش سوریه سه شنبه (5 مرداد ماه)، کنترل محور راهبردی کاستِلو را که تنها مسیر تدارکاتی پیکارجویان تحت حمایت خارجی به شمار می‌رود، به دست گرفتند.

ناآرامی‌های مرگبار سوریه تاکنون حدود 470 هزار کشته، حدود 2 میلیون زخمی و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار