فتاح در جمع مدیران اشتغال کمیته امداد خبر داد

ایجاد اشتغال برای 100 هزار مددجو در سال جاری

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۱۲۰هزار طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده گفت: امسال نیز ۱۰۰هزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح،در این جلسه با بیان اینکه بحث اشتغال و خودکفایی با فلسفه کمیته امداد گره خورده است گفت: تمام تلاش ما در کمیته امداد استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

فتاح با بیان اینکه 120هزار طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال نیز 100هزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می شوند.

وی با اشاره به اینکه ٦٥٠ هزار طرح با نظارت کمیته امداد ایجاد شده است، بر لزوم ایجاد طرح های تولیدی به جای طرح های خدماتی و در اولویت قرار گرفتن آن تاکید کرد.

با بیان اینکه استعداد سنجی افراد تحت حمایت باید به صورت فنی، علمی و تخصصی انجام پذیرد و با اصالت مددجویان همخوانی داشته باشد ،افزود: روحیه مددجویان با ایجاد اشتغال تقویت شده و عزت مندی آنان را به همراه دارد.

رئیس کمته امداد با تاکید بر اینکه تحت حمایت قرار گرفتن افراد در سال های متمادی، رویکرد این نهاد نیست، ادامه داد: کمیته امداد باید در ایجاد اشتغال به مثابه یک پزشک حرفه ای عمل کند و با استعداد سنجی دقیق و درست مددجویان نسخه مناسب همراه با توانایی افراد ارائه شود و آنان را به سمت خودکفایی هدایت کند.

فتاح با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان باید توجه لازم انجام شود، خاطر نشان کرد: ناظران طرح های اشتغال باید در این زمینه نظارت لازم را بر طرح های اشتغال و هزینه کرد تسهیلات پرداختی به مددجویان داشته باشند.همچنین در ارائه وام های پرداختی اولویت با مددجو و فرزند مددجو باشد.

فتاح با تاکید بر اینکه طرح های اشتغال کمیته امداد باید دارای پیوست فرهنگی باشد، یادآور شد: آموزش طرح های جدید و پرهیز از طرح های تکراری باید در دستور کار حوزه اشتغال قرار گیرد.

وی ارتقاء و تنوع در سطح کسب و کار مددجویان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: طرح های اشتغال کمیته امداد باید در جهت تولید ملی باشد و به اقتصاد ملی کشور کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار