دامغان;

آشنایی با دریاچه نمک دامغان + تصاویر

این دریاچه در جنوب شهر دامغان و نزدیکی روستای حسن آباد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ،  برای رفتن به این دریاچه نمک ، 43 کیلومتر از جاده آسفالته را به سمت اصفهان طی می‌کنیم و در طول مسیر با روستاهای زیبایی از جمله ورکیان، کلا، صلح آباد، صید آباد و امام زاده هفتنان و … برخورد خواهید کرد که در هر یک از آنها قلعه‌ها‌ی گلی و یخچال‌ها‌ی گلی بسیار زیبا وجود دارد.

آشنایی با دریاچه نمک دامغان + تصاویر

در کیلومتر 43 جاده در سمت چپ یک بریدگی فرعی و خاکی قرار گرفته است در همان ابتدای جاده خاکی در سمت راست رشته کوهی را می‌بینید که به علت قرار گرفتن پنج کوه در کنار یکدیگر به پنج کوه شهرت یافته است پنج کوه در تمام طول مسیر شما را همراهی می‌کند.

 جاده خاکی که طول آن 17 کیلومتر است را به سمت شرق طی می‌کنیم ودر کیلومتر 16 جاده به دو قسمت تقسیم می‌شود که شما باید به سمت چپ حرکت کنید که از همین جا دور نمایی از دریاچه نمک قابل رؤیت است و پس از طی کردن یک کلیومتر به ابتدای دریاچه نمک می‌رسید.

آشنایی با دریاچه نمک دامغان + تصاویر

این کویر از جنوب به کوه های دولت دیار , خرس و کوه ترکمن گدر از جنوب غربی به کوه های کوه پنج و کوه سرخ , از غرب به دهستان فرات از شمال به کویر دامغان و از شرق به کوه اهوند محدود می شود و شیب عمومی جنوب غربی است و بین ۱۰۵۰ تا ۱۰۹۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

شما می‌توانید با همراه داشتن امکانات اولیه از جمله چادر شبی را آرام به دور از دردسرهای زندگی شهری همراه با آرامش و حتی نگرانی از وجود حیوانات وحشی و با اطمینان به آنتن دهی تلفن همراه در کویر جنوب شهرستان دامغان همراه با دیدن ستاره‌ها‌ سپری کنید.

آشنایی با دریاچه نمک دامغان + تصاویر
انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.