آبادان؛

افتتاح نخستین کتابخانه شهر چوئبده

به مناسبت هفته دولت نخستین کتابخانه شهر چوئبده تحت نام «شهدای چوئبده» افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛احمد دشت افکن مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان در این آئین با اشاره به اینکه زمین این کتابخانه از طریق مردم اهدا شده است، گفت: این کتابخانه با ۵۰۰ مترمربع مساحت و ۲۸۰ مترمربع زیربنا دارای بخشهای مختلفی است.

دشت افکن از مخزن کتاب، سالن خانمها و برادران، بخش کودک و نشریات به صورت مجزا به عنوان بخشهای مختلف این کتابخانه نام برد.

وی افزود: برای ساخت و راه اندازی این کتابخانه مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی ها، ۲۸ میلیون تومان از سوی بنیاد قلم چی هزینه شده ضمن آنکه حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیز تجهیزات مورد نیاز هم خریداری و وارد کتابخانه شده، مقدار جزیی باقی مانده تجهیزات نیز در روزهای آتی به کتابخانه اضافه می شود.

دشت افکن گفت: کتابخانه شهدای چوئبده نخستین کتابخانه این شهر است که به همت مسئولان و کمک افراد خیر احداث و به بهره برداری رسیده است.

مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان افزود: در زمان حاضر حدود هشت هزار جلد کتاب در مخزن این کتابخانه وجود دارد که طبق برنامه سالانه کتابهای بیشتری از سوی اداره امور کتابخانه ها به آن تزریق می شود.

وی گفت: در طرح توسعه این کتابخانه محوطه سازی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.