کرمانشاه؛

داشتن ویزا شرط اصلی برای سفر به کشور عراق

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: شرط اصلی برای سفر به کشور عراق داشتن ویزا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: شرط اصلی برای سفر به کشور عراق داشتن ویزا است و در همین راستا از مردم می‌خواهیم از هم‌اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

محمد فریادرس با اشاره به تشکیل جلسه‌ای پیرامون برنامه‌ریزی سفر زائرین به عراق در ماه‌های محرم و صفر، افزود: در این جلسه مشکلات سفر سالهای قبل را مطرح کردیم و درخواست کردیم که امسال شروع برنامه‌های صدور ویزا زودتر شروع شود.

وی افزود: وزارت امور خارجه کشورمان به سفارت عراق اعلام کرده که هم دفاتر موقت صدور ویزا را در کشور افزایش دهد و هم کنسولگری‌ها و سفارت عراق زودتر کار صدور ویزا را شروع کنند که به احتمال زیاد از این هفته صدور ویزا شروع می‌شود.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با بیان اینکه کماکان داشتن ویزا برای رفتن به عراق لازم است،افزود: دولت عراق اجازه رفتن به این کشور بدون ویزا را نمی‌دهد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور از مردم خواست تا از هم اکنون برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

وی افزود" قطعا روزهای نزدیک به محرم و به ویژه روزهای نزدیک به اربعین به دلیل افزایش تقاضا، صدور ویزا دشوار می‌شود و افراد به دلیل شلوغی و ازدحام به سختی خواهند توانست ویزا بگیرند.

فریادرس گفت: در سالهای گذشته حتی بسیاری افراد به دلیل ترافیک درخواست‌ها و شلوغی نتوانستند ویزا بگیرند.

وی تاکید کرد: مردم از هم اکنون برای گرفتن ویزا اقدام کنند تابه سهولت ویزای خود را دریافت کرده و دغدغه‌ای نداشته باشند.

به گفته رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور در حال حاضر سفارت عراق و چهار کنسولگری در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صدور ویزای عراق را انجام می‌دهند و مردم برای گرفتن ویزای عراق باید به این مراکز مراجعه کنند.

فریادرس با بیان اینکه سال گذشته نیز 16 دفتر موقت در کنار سفارت و چهار کنسولگری کارصدور ویزا را در برخی شهرها انجام دادند، گفت: از مهرماه نیز این دفاتر موقت در برخی شهرها تشکیل می‌شود و وزارت خارجه کشورمان از سفارت عراق خواسته که تعداد این دفاتر را در سال جاری افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم بدون ویزا به مرز نروند، گفت: این امکان وجود دارد که یکی از دفاتر موقت صدور ویزا در مرز مهران باشد و در آن صورت در مرز هم صدور ویزا انجام می‌شود، اما از مردم می‌خواهیم حتی المقدور از سفارت وکنسولگری و دفاتر موقت در شهرها ویزای خود را دریافت کنند و بدون ویزا به مرز نروند.

فریادرس با بیان اینکه تا این لحظه اجازه تردد زوار از مرز خسروی داده نشده است، گفت: قطعا در صورت اجازه عبور از این مرز خبر آن اعلام خواهد شد، اما کماکان تردد زوار از مرزهای دیگر و به ویژه مرز مهران خواهد بود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، ویزا ، شرط ، اصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار