ارومیه؛

بازداشت صیادان متخلف درگیر با مأمورین محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت از دستگیری 4 نفر صیاد متخلف و ناقض قوانین شکار و صید خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بایزیدی گفت : در جریان گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت این شهرستان و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلف صید ماهی با موتور برق در اطراف رودخانه زاب مامورین به محل عزیمت و موفق به دستگیری 4 صیاد متخلف و ناقض قوانین شکار و صید که اقدام به صید ماهی با موتور برق کرده بودند شدند.

بایزیدی گفت : در این مأموریت که متخلفین متوجه حضور مأمورین محیط زیست شده بودند با دردست داشتن یکدستگاه موتوربرق و یک گونی ماهی صید شده اقدام به فرار نموده که پس از مشاهده مأمورین به وی حمله ور شده و اقدام به نزاع و درگیری نمودند.

وی بیان کرد: یکی از مأمورین یگان حفاظت این اداره از ناحیه دست چپ دچار مصدومیت گردیده که پس از اطلاع و هماهنگی با مقامات قضایی ، ضمن شناسایی متهمین ، سریعاً نسبت به بازداشت این افراد اقدام کردند.

بایزیدی افزود: صید ماهی با مولدهای الکتریکی در اطراف رودخانه زاب به یک فرهنگ غیرارزشی و غیراخلاقی مبدل گردیده که عده ای افراد متخلف و راحت طلب جهت صید آبزیان اقدام به برقراری جریان الکتریسیته در داخل آب و یا استفاده از وسایل غیرمتعارف دیگر از جمله مواد منفجره می نمایند که این عمل باعث ضربه زدن به اکوسیستم طبیعی و زیستگاه آبزیان می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت از همکاری روستائیان و دوستداران محیط زیست قدردانی نمود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.