وضعیت سوختگی در ایران بدتر از هند و پاکستان

رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته گفت: وضعیت سوختگی را در ایران به مراتب بدتر از کشورهای هند و پاکستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه دورهمی انجمن حمایت از بیماران سوخته جهت قدردانی از هنرمندان و تبیین وضعیت سوختگی و درخواست ایفای نقش اجتماعی بیماران سوخته  دیروز دوشنبه بعدازظهر در سالن آمفی تاتر بیمارستان حضرت فاطمه زهرا برگزار شد.

در این مراسم محمدجواد فاطمی رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته (انجمن ققنوس) ضمن تشکر از هنرمندان و مسئولینی که در این مراسم حضور داشتند گفت : همانطور که ما حق زندگی داریم افراد دچار سوختگی نیز حق زندگی دارند و این وظیفه همه ماست که این مسئولیت اجتماعی را در خصوص ناهنجاریهای جامعه انجام دهیم.

وی گفت : 8 برابر متوسط جهانی در کشور ما سوختگی اتفاق می افتد و جز کشورهای بدی در زمینه سوختگی هستیم حتی از هند و پاکستان و حتی کشورهایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف تر هستند وضعیت بدتری داریم متاسفانه سالی 1350 نفر در اثر برق گرفتگی دست و پایشان قطع می شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته عنوان کرد : تقریبا هیچ یک از تخت های سوختگی استاندارد نیست و مرگ و میر در کشورمان معادل 30 تا 40 سال پیش کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد : بیمار سوخته که از بیمارستان سوختگی مرخص می شود چون حمایت اجتماعی ، روانی و اقتصادی ندارد این فرد به عنوان یک معلول به حساب می آید .و وضع هیچ بیماری به وخیمی سوختگی در کشورمان نیست و سوختگی با فقر همراه است یعنی برای خانواده هایی اتفاق می افتد که فقیر هستند .

فاطمی اظهارداشت : انتظاری که از مسئولین داریم این است که مسئولین به وظیفه شان عمل کنند  و این امر تا زمانی که فشار اجتماعی وجودنداشته باشد میسر نخواهد شد و  از هنرمندان و بازیگران و حامیان بیماران سوخته می خواهیم تابا فشارهای اجتماعی  و شفاف سازی و عریان بیان کردن مشکلات بیماران سوخته و همچنین فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از سوختگی به بیماران سوخته  یاری و کمک رسانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، سوختگی ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار