راه اندازی 7 پایگاه اورژانس هوایی/ خبر خوش وزارت بهداشت برای زوج‌های نابارور

معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی 44 پایگاه جدید اورژانس هوایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: در حوزه درمان مردم از مشکلات جدی رنج می‌بردند و برای پرداخت هزینه‌های مختلف درمانی با مسائل گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کردند.

وی بیان کرد: پرداخت درمان از دید مردم از 60 درصد در طرح تحول نظام سلامت به زیر 7 درصد رسید و مشکلات دسترسی به خدمات درمانی و بیمارستانی و همچنین تجهیزات پزشکی برطرف شد.

آقاجانی ادامه داد: در قبل از اجرای طرح تحول سلامت وضعیت اقتصادی بیمارستان‌ها با مشکلات مختلفی روبه‌رو بوده و ناوگان تجهیزات پزشکی و وضعیت فیزیکی بیمارستان‌ها از فرسودگی بسیاری برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی در مناطق محروم دچار کمبود بود، افزود: این مشکل از سال 93 با اجرای طرح تحول سلامت بر طرف شده و خوشبختانه مردم طبق نظرسنجی‌های مختلف از رضایت‌مندی مردم از وزارت بهداشت بسیار خوب بوده و دستگاه‌های دولتی در طرح تحول نظام سلامت به کمک وزارت بهداشت آمده و بسیاری از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان برطرف شد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت پوشش بیمه‌ای مردم ایران به بالای 95 درصد رسیده و در این طرح 11 میلیون از افرادی که فاقد بیمه بوده تحت پوشش خدمات درمانی رایگان وزارت بهداشت درآمده‌اند.

وی ابراز داشت: در طرح تحول نظام سلامت برای 16 میلیون بیمار بستری طرح حفاظت مالی به عمل آمده و هزینه‌های این افراد از 37 درصد به 3،6 درصد در مناطق روستایی و شهری رسیده است.

آقاجانی اظهار داشت: زایمان طبیعی یکی از مشکلات بهداشتی در کشور بوده به طوری که در دوره 2 ساله روند افزایش سزارین قبل از طرح تحول بالا رفته که با اجرای این طرح سزارین 6.5 درصد کاهش داشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: زایمان طبیعی سبب شده تا 1 میلیون و 150 هزار زایمان به صورت طبیعی در کشور انجام شود و در طرح تحول نظام سلامت برای مادران دوره‌های آموزشی و توانمند سازی زایمان برگزار شده و ما به سمت اصلاح زایشگاه‌های کشور در حرکت هستیم.

وی گفت: 1800 واحد اختصاصی زایمان درکشور راه اندازی و تجهیز می‌شود و ما در طرح تحول نظام سلامت در راستای سیاست‌های جدید سعی داریم برای زوج‌های نابارور 17 مرکز ناباروری با تمرکز در مناطق محروم و 6 استان فاقد مرکز راه اندازی کنیم تا مردم سراسر کشور به کلینیک‌های ناباروری دسترسی کامل داشته باشند.

آقاجانی ابراز داشت: 24 مرکز ناباروری در کشور تجهیز شده تا زوج های نابارور تحت پوشش بیمه‌ای طرح تحول قرار گرفته و 85 درصد هزینه‌های آنها به صورت تعرفه دولتی تا سقف 3 نوبت پرداخت می‌شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: برای پوشش  بیمه‌ای 2 میلیون زوج نابارور  105 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و خدمات ناباروری از طریق سازمان های غذا ودارو و بیمه گر به مردم ارائه می‌شود.

آقاجانی با بیان اینکه به ازای هر IBF  یک میلیون و 700 هزار تومان یارانه به زوج‌های نابارور اهدا می‌شود تصریح کرد: زوج‌های نابارور با حضور در بیمارستان‌های دولتی و مراکز خصوصی طرف قرار داد می توانند از پوشش بیمه‌ای طرح تحول نظام سلامت برخوردار شده و هزینه‌های خود را برای درمان ناباروری کاهش دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در بخش هتلینگ، بیمارستان‌های کشور و تجهیزات پزشکی از فرسودگی زیادی برخوردار بوده که طی 3 سال گذشته 2 میلیون متر مربع فضای بیمارستانی بازسازی و 40 هزار تخت بیمارستانی‌ ، 12 هزار و 500 جایگاه استراحت پرستاران ، و بیش از 27 هزار قلم تجهیزات متوسط و سنگین تا سقف 100 میلیارد تومان بازسازی و در اختیار بیمارستان‌های کشور قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: تجهیزات بیمارستانی و دستگاه‌های رادیولوژی با تمرکز در مناطق محروم بازسازی و تجهیز شده و در طرح تحول 5 هزار و 760 پزشک متخصص در 301 شهر منطقه محروم به صورت تمام وقت با فرانشیز دولتی مردم آن مناطق را تحت ویزیت رایگان قرار می‌دهند. 

آقاجانی ادامه داد: 350 کلینیک ویژه دیگر برای دسترسی عادلانه مردم به پزشکان و متخصصان با هدف حفاظت از هزینه های مردم در حال بهره‌برداری است و در طرح نظام سلامت 1300 دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته برای ناوگان 115 تا پایان سال خریداری و توزیع می‌شود. 

وی اظهار داشت: 658 کلینیک با حضور 17 هزار پزشک متخصص در حال خدمت رسانی به مردم بوده و قرار است 250 کلینیک ویژه دیگر به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد 100 مورد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد:‌ اورژانس هوایی از سال 92 راه اندازی شده و در 21 پایگاه 4 هزار و 200 مصدوم را با 2700 پرواز ویزیت کرده و به زودی 7 اورژانس هوایی جدید در 7 نقطه از کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدف وزارت بهداشت فعالیت 44 پایگاه برای پوشش سراسر کشور است و 200 واحد آمبولانس موتوری برای امداد رسانی به مردم در زمان‌های پیک ترافیکی در نظر گرفته شده است.

آقاجانی با بیان اینکه وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به بحث سوختگی دارد عنوان کرد: 18 بخش ICU سوختگی راه اندازی شده  و 180 تخت در 7 بیمارستان سوختگی در کشور در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول هزینه سوختگی در بیمارستان‌ها پوشش داده شده و داروها و پانسمان های آن تحت پوشش سازمان غذا و دارو و ارگان‌های بیمه گر بوده و خدمات بستری به طور کامل رایگان انجام می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار