"جان مک‌کین" و "مارکو روبیو" در انتظار پیروزی در انتخابات مقدماتی مجلس سنا

سناتورهای ایالت‌های آریزونا و فلوریدا امروز بخت خود را برای ورود مجدد به سنا امتحان می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ایالت‌های آریزونا و فلوریدا امروز – سه ‌شنبه – به منظور انتخاب نامزد نهایی خود برای حضور در سنا به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و احتمالاً سناتور «جان مک‌کین» و «مارکو روبیو» را به عنوان نامزدهای نهایی حزب متبوع خود انتخاب خواهند کرد.

دونالد ترامپ - نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نیز با وجود روابط سرد خود با جان مک‌کین و مارکو روبیو، از هر دوی آنها برای حضور مجدد در سنا حمایت کرده است.

وی سال گذشته در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود با بیان اینکه "به مک‌کین نمی‌توان لقب قهرمان جنگ داد چراکه او در جنگ ویتنام به اسارت نیروهای ویتنامی درآمد" باعث آزردگی نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2008 و بسیاری دیگر از شخصیت‌های جمهوری‌خواه شد. 

ترامپ در مارس گذشته نیز پس از آنکه با پیروزی در انتخابات مقدماتی ایالت فلوریدا،‌ به تلاش ناموفق مارکو روبیو برای کسب عنوان نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان داد، او را در یک سخنرانی انتخاباتی "مارکو کوچولو" خطاب کرد تا روبیو نیز در مقابل، شخصیت و سیمای ظاهری او را آماج توهین‌ها و انتقادات خود قرار دهد.

اما در ادامه فرآیند انتخابات، مک‌کین و روبیو هر دو از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفاع کردند؛ هرچند آنها از بیم آنکه مبادا حمایت از ترامپ به دلیل مواضع تند او در قبال اقلیت‌ها، مهاجران غیرقانونی و مسلمانان، رای‌دهندگان میانه‌رو و مستقل را از آنها دور کند، در اعلام حمایت از ترامپ، صراحت لازم را از خود نشان ندادند.

با این حال، ترامپ نیز در مقابل، به رغم تنشهای دیگری که در ادامه روابط او با این دو سناتور شناخته‌شده جمهوری‌خواه را تحت تاثیر قرار داد، اعلام کرد از پیروزی هر دو آنها در انتخابات سنا حمایت خواهد کرد.

پیروزی مک‌کین و روبیو در انتخابات امروز نقش مهمی در حفظ اکثریت مجلس سنا از سوی جمهوری‌خواهان در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) و جلوگیری از تسلط دموکرات‌ها بر این مجلس خواهد داشت. 

در حال حاضر، نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی به نفع مک‌کین و روبیو است و بیشتر نظرسنجی‌ها پیروزی آنها را در انتخابات امروز پیش‌بینی کرده‌اند. مک‌کین در صورت پیروزی بر رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات امروز، در ادامه، «آن کرک‌پاتریک» نماینده زن دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از منطقه اول آریزونا را در مقابل خود خواهد دید. با وجود آنکه مک‌کین رقابت دشواری را در ادامه راه برای خود پیش‌بینی کرده است، نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد او با اختلاف رای 15 درصد بر رقیب دموکرات خود پیروز خواهد شد. 

روبیو نیز اگرچه پس از شکست از ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه خیلی دیر وارد رقابت‌های مجلس سنا شد، طبق نتایج نظرسنجی‌ها در انتخابات امروز بر رقیب جمهوری‌خواه خود پیروز خواهد شد و برتری در این انتخابات به معنای آن است که او احتمالاً در ادامه رقابت‌های انتخاباتی باید به مصاف «پاتریک مورفی» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار