رستمی:

قوانین جدید برای بیمه های مازاد روستاییان وضع می شود

مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مقرر شد تا برای بیمه های مازاد روستاییان قوانین و مقررات جدیدی وضع شود.

قوانین جدید برای بیمه های مازاد روستاییان وضع می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا رستمی مدیر عامل صندوق روستاییان، کشاورزی و عشایری در سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی سازمان تامین اجتماعی که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهارداشت: برای ارتقاء و بهبود شرایط بیمه ای روستاییان مقرر شد تا قوانین و مقررات جدیدی برای بیمه مازاد آنها وضع شود.

وی با بیان اینکه حدود 32 میلیون نفر از جمعیت ایران در مناطق روستایی زندگی می کنند، تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزان در سال 2005 براساس قوانین و مقررات کابینه ای دولت در چهارمین برنامه توسعه اقتصادی تشکیل شد.

رستمی ادامه داد: این صندوق ماهیت کاملا مستقل و حقوقی دارد و فعالیت های اصلی آنها، ارائه خدمات بیمه ای به کشاورزان، روستاییان و عشایر، ارائه تصویب برنامه سرمایه گذاری، اجرای تعهدات و ... هستند.

وی با بیان اینکه مسئله توسعه اقتصادی کشاورزی می تواند رونق بیشتری پیدا کند، افزود: با اجرایی شدن این امر به طور حتم شکاف میان زندگی شهری و روستایی کاهش و مهاجرت های بی رویه روستا به شهر از بین خواهد رفت.

رستمی ادامه داد: هدف اصلی فعالیت صندوق، ارتقاء کارایی روستاییان، پیشگیری از مهاجرت و ارائه روش های جدید خدمات بیمه ای به روستاییان به ویژه کشاورزان است.
 
وی  با اشاره به بخش های متعدد ارائه خدمات بیمه ای در این صندوق افزود: ارائه تامین مالی برای افرادی که در بخش کشاورزی فعال هستند، ارائه خدمات درمانی و سلامت برای روستاییان و کشاورزان که بیمه سلامت نامیده می شود، ارائه مستمری برای تهیه دارو و تسهیلات دارویی، درمانی و تحقق برنامه های مربوط به خدمات درمانی از جمله موارد مهم ارائه خدمات این صندوق به اعضاء هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: شرایط ثبت نام افراد برای ورود به این صندوق، تبعیت ایران، سن بالای 18 سال و اشتغال در 230 شغل قید شده در انجمن بخش جهاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار