بزرگترین رخداد قرآنی کشور 26 مهرماه در گیلان برگزار می‌شود

نشست هم اندیشی ستاد راهبری برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه سازمان اوقاف در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت : اصل برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور  بر عهده سازمان اوقاف است اما حضور و نقش آفرینی سایر دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی ، می تواند کمک موثری در برگزاری هر چه باشکوه تر سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گیلان ایفا کند.

وی گفت : درگیر کردن این دستگاه های در استان گیلان به عنوان معین به طور مسلم در برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات موثر خواهدبود و در این مورد بحث یک دستگاه و نهاد خاص مطرح نیست ، چراکه برگزاری این مسابقات یک امتیاز بزرگی برای گیلان است که یک استان می تواند از صفر تا صد مسابقات را برگزار کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برخی تغییرات درنحوه برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گیلان خاطر نشان کرد : در طول برگزاری مسابقات قرآنی گیلان حداقل 6 مراسم و افتتاحیه و اختتامیه برگزار خواهد شد و این می طلبد که مسئولان در سطح ملی و استانی به صورت گسترده در آن حضور داشته باشند.

حسینی با تاکید بر لزوم استفاده از طرحهای نو برای حضور گسترده مردم درسی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان گیلان اظهار داشت: در این ارتباط تلاش شده است تا طرح ها و دکورهای فاخر قرآنی و متناسب با این مسابقات انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات قرآن به صورت شبانه روزی در استان گیلان کارهای جهادی و جانمایی های لازم در خصوص حضور مستابقین ، داوران و عوامل اجرایی بعمل آمده است.

حسینی، دایر شدن غرفه های قرآنی برای کودکان ، نوجوانان و جوانان را از دیگر ویژگی های مسابقات قرآنی استان گیلان دانست.

حجت الاسلام عادلی رئیس اداره اوقاف استان گیلان نیز در این نشست ضمن ابراز خشنودی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن و با اشاره به دغدغه های موجود برای برگزاری بزرگترین رخداد قرآنی کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد با تقسیم کار و درگیر کردن سایر دستگاه های استان این اتفاق بزرگ قرآنی در استان گیلان به نحو احسن برگزار شود.

گفتنی است سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور هر ساله در یکی از استان ها برگزار می شود که امسال این دوره از مسابقات روز 25 مهرماه افتتاح و به مدت یک هفته با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر رشت برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.