دریافت سیگنالی عجیب به وسیله تلسکوپی روسی/ آیا پیامی از موجودات فرازمینی به ما رسیده است؟

محققان روس اعلام کردند در سال گذشته میلادی، یک سیگنال عجیب از ستاره‌ای شبیه به خورشید دریافت کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "ای‌بی‌سی7"، در سال گذشته میلادی، یک تلسکوپ روس، سیگنالی قوی و غیرمعمول دریافت کرد که توجه جهان دانش را به خود جلب کرده است. برخی معتقدند این سیگنال، پیامی از یک تمدن بسیار دور است که نزدیک به یک قرن پیش به سمت زمین فرستاده شده است.

محققان روس اعلام کردند این سیگنال را در ماه مِه سال گذشته میلادی دریافت کرده بودند. اما آن‌ها پس از یک سال، از این موضوع سخن گفته اند. رئیس موسسه «سِتی» – که مسئولیت جستجو برای هوش فرازمینی را برعهده دارد – در این‌باره گفت: "در ابتدا، سیگنال‌ها ضعیف بودند. اما پس از گذشت مدتی، قوی شده و سپس قطع شدند. به این ترتیب مشخص شد این سیگنال از یک فرودگاه و یا ماهواره مخابراتی دریافت نشده است؛ بلکه منبع تولید آن در آسمان بوده است."

به نظر می‌رسد این سیگنال از یک ستاره شبیه به خورشید دریافت شده است. زمین با این ستاره 95 سال نوری فاصله دارد. در این فاصله دستکم یک سیاره در "صورت فلکی هرکول" کشف شده است. ممکن است این فاصله بسیار زیاد به نظر آید؛ اما 95 سال نوری در علم نجوم، فاصله بسیار اندکی است.

رئیس موسسه «ستی» – که درباره ارسال و دریافت پیام به موجودات فرازمینی فعالیت می‌کند – در این‌باره گفت: "ممکن است پیامی در سال 1920 از این ستاره ارسال شده باشد و پس از 95 سال، در سال 2015 به زمین رسیده باشد."

حال پرسش این‌جا است که آیا افراد دیگری نیز این سیگنال را دریافت کرده اند؟ پاسخ این پرسش منفی است. به باور برخی از کارشناسان، هرگاه درباره دریافت یک سیگنال و قطع شدن ناگهانی آن سخنی به میان می‌آید، معمولا این یک ادعای دروغین است. دریافت پیامی از آسمان‌ها سوژه مناسبی برای فیلم‌های هالیوودی است. اما این موضوع در جهان حقیقی چندان هیجان انگیز نخواهد بود.

علت این امر، طولانی بودن مسیر انتقال پیام‌هاست. اگر امروز این موجودات پیامی را برای زمین ارسال کنند، 95 سال دیگر به دست ما خواهد رسید. به نظر می‎رسد ادعای دریافت چنین سیگنالی غیرواقعی بوده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
اینا ول معطلن
سرتو بدرد نیار
یک کلام ختم کلام
اگ موجودات فرا زمینی وجود داشت
خدا تو قران میگفت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
95 سال نوری واحد مسافت است نه واحد زمان.البته چون سرعت این اصوات با سرعت نور برابر هست پس 95 سال نوری برابر با 95 سال هم میشه.به عبارتی سال نوری مسافتی هست که با سرعت نور در طی یک سال زمان طی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
ببخشید نگفتن 95 سال شمسی یا قمری بلکه گفتن 95 سال نوری یعنی هر ثانیه ازین 95 سال شما با سرعتی در حدود 380هزار کیلومتر در ثانیه حرکت کنید پس خیلی بیشتر از 95 سال ما میشه . درسته؟؟
آخرین اخبار