فرانسه خواستار توقف مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا شد

وزیر تجارت فرانسه می‌گوید "پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک" دیگر از حمایت سیاسی لازم برخوردار نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو، فرانسه قصد دارد از کمیسیون اروپا درخواست کند مذاکرات مربوط به قرارداد تجارت آزاد اتحادیه اروپا با آمریکا را متوقف کند.

«ماتیاس فکل» وزیر تجارت فرانسه امروز - سه‌شنبه - با اعلام این خبر گفت: "قرارداد تجارت آزاد اتحادیه اروپا با آمریکا دیگر در فرانسه از حمایت سیاسی لازم برخوردار نیست و به همین دلیل، پاریس خواهان توقف مذاکرات مربوطه است."

این در حالیست که مذاکره‌کنندگانی از آمریکا و اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا موسوم به "پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک" هستند که در صورت تحقق، باعث تشکیل بزرگترین منطقه تجارت آزاد در جهان خواهد شد.

علاوه بر فرانسه، در حال حاضر در آلمان نیز مخالفت‌هایی با قرارداد تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفته است. ضمن اینکه رای غیرمنتظره مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نیز تردیدها را در خصوص امکان نهایی شدن این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی افزایش داده است. 

وزیر تجارت فرانسه معتقد است مفاد این قرارداد به نفع آمریکایی‌هاست و به همین دلیل، مذاکرات باید تا زمانیکه منافع هر دو طرف در آن لحاظ شود به تعویق بیفتد. وی تصریح کرد فرانسه در نشست آتی وزرای تجارت اتحادیه اروپا در براتیسلاوا – پایتخت اسلوواکی - که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، درخواست خود مبنی بر توقف مذاکرات تجاری با آمریکا را مطرح خواهد کرد. 

مانوئل والس – نخست وزیر فرانسه – نیز چندی پیش نهایی شدن قرارداد تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و آمریکا تا پایان سال 2016 را غیرممکن خواند. این مذاکرات برای اولین بار در سال 2013 آغاز شد.

کارشناسان سیاسی و اقتصادی اروپا معتقدند با توجه به افزایش مخالفت‌ها با این قرارداد، شاید مذاکرات مربوطه به زودی متوقف شده و به بعد از برگزاری انتخابات سراسری در آمریکا، فرانسه و آلمان موکول شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار