دیلی بیست: سرقت و فساد مالی داعش را احاطه کرده است+ تصاویر

دیلی بیست با انتشار مدارکی فاش کرد گروه تروریستی داعش دچار هرج و مرج داخلی شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دیلی بیست در گزارشی به قلم "مایکل ویس" نوشت: اسنادی از داعش به دست آمده است که نشان می‌دهد این گروه تروریستی با سوءاستفاده‌های مالی، اختلاس و جنگ داخلی اداری مواجه است.

این مدارک از یک گروه شورشی در حومه دمشق کشف و ضبط شده که مهر "وزارتخانه" داعش بر روی آن دیده می‌شود. در بخشی از این اسناد، حقوق پرداختی به عناصر داعش که متعلق به حدودا یک سال پیش است درج شده که همگی به دلار پرداخت شده‌اند؛ اما در قسمتی دیگر از اسناد، پرداخت مبالغی به نزدیکان و خویشان این عناصر ثبت شده است.

"ماهر حمدان،" سخنگوی رسانه‌ای گردان "احمد عبدو" این اسناد را منتشر کرده است. این گروه شورشی از سوی گروه عملیات نظامی در امان ،اردن، مهمات و کمک‌های مالی را دریافت می‌کند. دریافت پول از امان به آن معناست که گروه‌های شورشی در سوریه از جانب آمریکا، کشورهای غربی و عربی که عضو ائتلاف به اصطلاح "دوستان سوریه" هستند، تامین مالی می‌شوند.

حمدان در مورد مدارک به دست آمده گفت: در عملیات به هلاکت رساندن "ابوعلی العراقی،" یکی از سرکرده‌های داعش، توانستیم این مدارک را به دست آوریم. این عملیات 8 ژوئن 2016 (19 خرداد) بوقوع پیوست و در جریان ان یک سرباز گردان "احمد عبدو" کشته و 4 نفر مجروح شدند؛ اما داعش 19 عضو خود را شامل ابوعلی العراقی را از دست داد.

دیلی بیست: سرقت و فساد مالی داعش را احاطه کرده است+ تصاویر

مدارک کشف شده از جسد ابوعلی نشان دهنده برخی مبادلات مالی میان سرکردگان داعش بود. در یکی از این اسناد آمده است: در همان شبی که "ابو حذیفه،" یکی از عناصر شناخته شده داعش، فرار کرد، مبلغ 6 هزار و 500 دلار به همراه یک دوربین، بسته مواد منفجره، تپانچه 8.5 میلیمتری، 2 قبضه سلاح روسی، 1500 عدد فشنگ و 7 نارنجک دستی مفقود شد.

در همین راستا، گروه تروریستی داعش، قوانین جدیدی را برای مقابله با گسترش فساد مالی و سرقت اتخاذ کرده است. اقدام ناگهانی داعش در اتخاذ تدابیر و قوانین سختگیرانه به دلیل فرار یکی از سرکردگان این گروه به نام "عمار الحداوی" به ترکیه بوده است.

دیلی بیست: سرقت و فساد مالی داعش را احاطه کرده است+ تصاویر

این سرکرده ارشد داعش ماه قبل با مقادیر بسیاری پول و اسرار و اسناد داعش، به ترکیه گریخت.

داعش همچنین چند روز پیش "ابوقصی" مسؤول کل امور نفتی این گروه تروریستی در دیرالزور، را در ارتباط با مسائل مالی و قراردادهای فروش نفت، توقیف کرده است.

مسؤول تونسی "صندوق زکات" داعش نیز اخیرا با 6 میلیون دلار از این گروه تروریستی جدا شده و مشخص نیست به کجا گریخته است.

دیلی بیست: سرقت و فساد مالی داعش را احاطه کرده است+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار