توصیه وزیر جنگ اسبق اسرائیل به بوش در سال 2002

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سال 2002 و زمانی که آمریکا برای حمله به عراق آماده می‌شد، از واشنگتن خواسته بود روی «ایران» تمرکز کنند چون تهران تا 2005 به بمب اتمی می‌رسد.

توصیه وزیر جنگ اسبق اسرائیل به بوش در سال 2002
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در بحبوحه تدارک آمریکا برای جنگ سال 2003 عراق، در اظهاراتی مدعی شده بود که ایران تهدید بزرگتری است چرا که تا سال 2005 صاحب بمب اتمی می‌شود.
 
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از مرگ «بنیامین بن الیعازر» وزیر جنگ اسبق این رژیم در سن 80 سالگی خبر دادند.
 
او که دوست نزدیک «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر بود، سابقه عضویت در کنست و معاونت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هم داشت.
 
نگاهی اجمالی به مواضع او که از سال 2001 تا 2002 و در بحبوحه سیاست‌های جنگ طلبانه دولت جورج بوش، وزیر جنگ بود، نشان می‌دهد او به همراه دیگر اعضای کابینه آریل شارون به شدت درصدد ترغیب حمله به ایران بودند.
 
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که یک هفته پس از سخنرانی سالیانه جورج بوش برای کنگره آمریکا در سال 2002 منتشر شده، از مذاکرات شارون و الیعازر در واشنگتن برای ترغیب «تمرکز آمریکا بر روی ایران» خبر داد.
 
رئیس‌جمهور وقت آمریکا در این سخنرانی خود در اظهاراتی بی اساس، ایران را یکی از کشورهای عضو «محور شرارت» خواند و مدعی شد که تهران از تروریسم حمایت می‌کند.
 
در گزارش واشنگتن پست تصریح شد: «در حالی که امروز نخست‌وزیر آریل شارون وارد کاخ سفید می‌شود، مقامات اسرائیلی در حال مضاعف کردن تلاش‌ها برای هشدار به دولت بوش در این باره هستند که ایران، تهدیدی بزرگتر از رژیم صدام حسین است».
 
در این گزارش که هفتم فوریه 2002 منتشر شده، آمده است: «سفر شارون یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور بوش با قرار دادن ایران به عنوان عضو "محور شرارت" در کنار عراق و کره شمالی، بر روی ایران تمرکز کرده است».
 
در این گزارش، از دیدارهای «بنیامین بن الیعازر» با «دیک چنی» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و هشدارهای وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی در خصوص تهدیدات تروریستی، سلاح‌های پیشرفته و اتمی ایران خبر داده است.
 
الیعازر در یک مصاحبه هم گفته بود: «امروز، همه مشغول و درگیر عراق هستند. عراق، یک مشکل و معضل است اما شما باید این را بفهمید که امروز، ایران خطرناک‌تر از عراق است».
 
وزیر جنگ تنها دارنده سلاح اتمی خاورمیانه، همچنین درباره تلاش ایران برای حصول به موشک‌هایی که برد آنها به اراضی اشغالی می‌رسد و برنامه تهران برای حصول به بمب اتمی تا سال 2005، «ابراز نگرانی» کرده بود.
 
در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده بود: «اگرچه مقامات اسرائیلی، الفاظ مهربانانه کمی نسبت به صدام حسین دارند اما آنها با توجه به بیش از یک دهه تحریم‌های سازمان ملل و انزوای بین‌المللی عراق، در قیاس با ایران صدام را تهدید کوچکتری می‌دانند».
 
بن الیعازر در مصاحبه خود از گفتگوهای تل‌آویو با واشنگتن در خصوص نگرانی رژیم صهیونیستی از احتمال حملات تلافی جویانه صدام به این رژیم در پاسخ به حمله آمریکا به عراق سخن گفت.
 
این مقام کابینه آریل شارون، تایید کرد که اعضای ارشد رژیم صهیونیستی با دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا برای «اتخاذ تدابیر اطمینان بخش» به منظور تضمین امنیت اسرائیل در برابر حملات احتمالی عراق مذاکراتی داشتند.
 
الیعازر تصریح کرده بود: «قطعا ما اینجا(واشنگتن) هستیم تا درباره اینکه ما چه انتظاری داریم یا درباره اینکه چطور می‌توانیم دفاع کنیم، تبادل نظر کنیم».
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.