قبادی در نشست خبری نمایشگاه پوشاک:

درباره برندهای غیر قانونی پوشاک افشاگری می‌کنیم

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در نشست چهارمین نمایشگاه پوشاک از افشاگری نام برندهای غیرقانونی پوشاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، محمود نبوی رئیس اتحادیه صادرات نساجی پوشاک ایران، مهدی یکتا دبیر اتحادیه صادرات نساجی پوشاک ایران برگزار شد.
 
در ابتدای نشست حمید قبادی گفت: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک را به همت بخش خصوصی و با اجرای نهادهای غیر دولتی برگزار می‌کنیم و این فعالیت‌ و همکاری‌ها بعد از نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و همه نهادها عزم خود را جزم کرده‌اند تا فعالیت‌های خود را اجرا کنند.

وی ادامه داد: هر بار صحبت‌ از کالای ایرانی می‌شود خیلی‌ها ناامید بودند اگر هم امیدی داشتند با روزنه‌های دور و ناباورانه‌ای نگاه می‌کردند اما حالا شاهد این هستیم که همه تشکل‌ها خواهان فعالیت‌ در کشور هستند و به مرحله‌ای رسیدیم که این نمایشگاه را برگزار کنیم و بخشی از آن توان طراحان، صنعتگران و تولیدکنندگان پوشاک کشور است و همه این‌ها زمانی محقق می‌شود که رسانه‌ها از آن حمایت کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر حوزه‌ها مثل لباس کودکان، زنانه، مردانه و پارچه توانایی بخش داخلی زیاد است و این امکان وجود دارد شاهد واردات خارجی نباشیم و با اطمینان کالای ایران از نظر کیفیت و تنوع پاسخگو خواهد بود. اما اگر فعالیتی نداشته باشیم با سرعت شاهد ورود برخی از لباس‌ها با نشانه‌های غیر متعارف در کشور خواهیم بود، همان طور که در چند وقت اخیر این اتفاق افتاد و با واکنش رسانه‌ها، تولید کننده و مردم معضل را مهار کردیم.

قبادی افزود: با همت بخش خصوصی و تشکل‌های غیر دولتی این نمایشگاه برپا می‌شود و سوال طراحی و تولید ایرانی کجاست را پاسخ می‌دهد. قرار است به زودی ما یک برنامه و اطلاع‌رسانی برای افشاگری راجع به برندهای غیر قانونی با قید نام اسامی برندها خواهیم داشت به همین خاطر رسانه ملی از این موضوع حمایت و استقبال کرده است.

وی بیان کرد: گزارش‌های ما حاکی از این است می‌توان به تعدادی از برندهایی که در کشور فعالیت دارند و حتی زیر سایه برند اصلی نیستند، اتهام کلاهبرداری به آنها اطلاق کرد و علاوه بر دستگاه‌های نظارتی، دستگاه‌های قضایی وارد عمل شوند. ما با توان ملی و مقررات موجود در کشور اجازه فعالیت به برندهای غیر قانونی نمی‌دهیم چرا که این برندها با نام‌های دهن‌پرکن جای برندهای داخلی را می‌گیرند.
 
در ادامه محمود نبوی رئیس اتحادیه صادرات نساجی پوشاک ایران ادامه داد: این چهارمین نمایشگاه ایران مد است که تلاش‌های زیادی در زمینه برای برگزاری این نمایشگاه شده است. در سال اول هیچ کس به این فکر نمی‌کرد که به چهارمین نمایشگاه برسیم اما اکنون این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم در گذشته با توجه به فروش پوشاک‌هایی که به عنوان برند خارجی فعالیت می‌کردند باعث شد صادرات ما کم شود اما توانمندی واحدهای تولیدی ما قطع نشده است و می‌تواند تولیدات بسیار خوبی را داشته باشد.
 
نبوی در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه پوشاک اظهار داشت: 13 تا 16 شهریور ماه در محل بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران در سالن 8 b ساعت 12 تا 8 شب چهارمین نمایشگاه پوشاک برپا خواهد بود و از طرفی برای تبلیغات در 45 شهر کشور نماینده ارسال کردیم تا در نمایشگاه حاضر شوند. خوشحالیم با توجه به نگرانی مقام معظم رهبری در رابطه ورود کالای قاچاق در چند ماه اخیر شاهد کم شدن ورود کالای قاچاق بودیم.
 
مهدی یکتا دبیر اتحادیه صادرات نساجی پوشاک ایران عنوان کرد: سال‌ها به دنبال نمایش صنعت پوشاک داخل کشور بودیم که سرانجام با وجود مشکلات فراوان و تلاش‌های زیاد، در سال 1391 مجوز نمایشگاه پوشاک را گرفتیم. هدف برپایی نمایشگاه تخصصی پوشاک این است که یکی از نقاط ضعف صنعت اصلی ما یعنی عدم ارتباط بخش تولید و توزیع با یکدیگر برطرف شود و نیم نگاهی هم به صادرات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: 45 نقطه جغرافیایی از بازارهای اصلی شناسایی شده‌اند و بانک اطلاعاتی بسیار خوبی را طراحی کردیم تا افراد برای بازدید از نمایشگاه به راحتی از اطلاعات نمایشگاه جویا شوند.

دبیر اتحادیه صادرات نساجی پوشاک ایران خاطرنشان کرد: این نمایشگاه زمینه‌ای برای توانمندسازی برندهای ایرانی ایجاد می‌کند تا مصرف کننده و عموم جامعه با کالای ایرانی آشنا شود و بتواند به راحتی پوشاک ایرانی را با نمونه خارجی مقایسه کند. از طرفی برندهایی توزیع می‌شوند که اکثرا دارای نماینده خارجی نیستند و این یک ظلم بزرگ به تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار