خواص معجزه گونه آب و لیمو ترش!

آب عصاره حیات است و با افزودن یک میوه خوش طعم آن را مانند یک دارو برای درمان بسیاری از بیماری ها بکار ببرید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛پزشکان به افرادی که می خواهند سلامت خود را حفظ کنند و ابتلا به بیماری ها در امان بمانند یک نوشیدنی بسیار ساده اما سرشار ازخواص درمانی را معرفی می کنند و آن محلول آب و لیمو ترش است.

گفتنی است ، آب بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از بیمارشدن است اما عده زیادی از افراد با طعم آب خالی مشکل دارند و به دلیل عدم علاقه و تحمل طعم آب این نوشیدنی مفید را کم می نوشند و یا به جای آن قهوه ، چای یا آبمیوه می نوشند که البته این نوشیدنی ها جای آب را نمی گیرد.

کارشناسان یک ماده ترکیبی معجزه بخش را به همراه آب به افراد توصیه می کنند و آن استفاده از افشره لیمو ترش است.

در لیمو ترش خواص فراوانی نهفته است ازجمله این ماده که از دسته مرکبات است منبع غنی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی برای بهبود وضعیت سلول های آسیب دیده بدن و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، افت قدرت بینایی و سرطان ها است.

مصرف لیمو ترش همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به غلبه بر سرماخوردگی و آنفولانزا در افراد به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می شود و می تواند گلو درد را نیز تسکین دهد.

لیمو ترش یک داروی بسیار موثر برای جلوگیری از بروز پیرپوستی در افراد است و از کم آبی و خشکی پوست جلوگیری می کند بویژه اگر این میوه با آب نوشیده شود.

از دیگر خواص لیمو ترش مبارزه با مشکلات گوارشی و دردهای معده است که برای بهبود علائم می تواند از ترکیب آب گرم با لیمو ترش و کمی سبزی نعناع استفاده کرد تا درد معده تسکین پیدا کند.

کارشناسان در عین حال توصیه می کنند افراد حتماً از لیمو ترش تازه استفاده کنند زیرا آبلیمو ، بویژه محصولات صنعتی آن  هیچ خاصیت درمانی ندارند و بیشتر سبب اسیدی شدن بدن می شود.

کارشناسان در عین حال اطمینان می دهند که خوردن لیمو ترش هیچ آسیبی به مینای دندان نمی رساند و لثه ها را تخریب نمی کند و افراد می توانند برای طعم دار کردن نوشیدنی آب خود از آن استفاده کنند.

منبع:FHFN

انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، لیموترش ، بیماری ، درمان ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.