در دولت یازدهم صورت گرفت؛

5 برابر شدن ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل ایران

ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل از مسیر ایران که در آغاز دولت یازدهم 116 گیگابیت بر ثانیه بود که با افزایشی 381 درصدی به 558 گیگابیت بر ثانیه در شهریورماه 95 رسید.

5 برابر شدن ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل ایران
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتباطات بین الملل ایران پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و فضای ایجاد شده بر اثر برجام برای شرکت‌های فعال در عرصه ارتباطات به مراتب بهتر و وسوسه‌انگیزتر شد و این امید را در آنان به وجود آورد که برای انتقال داده‌های خود به جای مسیرهای ناامن دریایی به سوی کشور ما آمده و از این طریق اقدام کنند.

چندی پیش مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران فراهم شدن شرایط برای انتقال امن اطلاعات (دیتا) بین غرب و شرق جهان از مسیر ایران را مهم‌ترین دستاورد اجرای برجام در بخش زیرساخت‌های ارتباطی کشور اعلام کرد و گفت:  این موضوع زمینه ورود ایران را به بازار جهانی خرید و فروش دیتای اینترنت فراهم خواهد کرد.

اکنون با گذشت بیش از سه سال از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید و اقدام‌های آن برای رفع کاستی‌های پیشین، ظرفیت ترانزیت بین‌الملل از مسیر ایران افزایش یافته و به 558 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

همچنین با تلاش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل از 81.68 گیگابیت برثانیه در آغاز دولت یازدهم، با رشدی 590 درصدی نسبت به سال 1392 به 564 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در دیداری که فروردین ماه امسال با کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت، با بیان اینکه باید از فضای به وجود آمده در برجام برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و بهره گیری از فناوری‌های مهم دنیا استفاده کرد، گفته بود: باید با کار، تلاش، ذوق و فناوری، از توانمندی‌های داخلی و نیروهای جوان کشورمان به بهترین شکل استفاده کنیم و در این فضا یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به حرکت پرشتاب جامعه کمک کند، IT و ICT است که می‌تواند در توسعه علم و دانش و فناوری‌های ما پیشران باشد.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار