اعتراض آمریکا به تصمیم اتحادیه اروپا درباره شرکت اپل

وزارت خزانه داری آمریکا تصمیم کمیسیون اروپا را که به گروه رایانه ای اپل دستور داد مبلغ بی سابقه ای را برگرداند ، محکوم کرد. .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ،وزارت خزانه داری آمریکا  تصمیم کمیسیون اروپا را که به گروه رایانه ای اپل دستور داد مبلغ بی سابقه ای را برگرداند محکوم و اعلام کرد این اقدام « روح مشارکت اقتصادی » بین آمریکا و اتحادیه اروپا را تهدید می کند.

سخنگوی وزارت خزانه داری در بیانیه ای اعلام کرد: « اقدامات این کمیسیون ممکن است سرمایه گذاری خارجی، فضای تجارت در اروپا و روحیه مشارکت بین آمریکا و اتحادیه اروپا را تهدید کند ».

 وی افزود: « ما به نظارت بر این موارد که در حال روی دادن است و به همکاری با کمیسیون اروپا درباره هدف مشترک خودمان برای ممانعت از حذف مالیات بر شرکت ها ادامه خواهیم داد ».

کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد شرکت اپل از « مزایای مالیاتی » صنعتی که ایرلند اختصاص داده بهره برده است و به این شرکت آمریکایی دستور داد مبلغ بی سابقه بیش از 13 میلیارد یورویی را به دوبلین بازگرداند.

دوبلین بلافاصله اعلام کرد به این تصمیم اعتراض می کند.

اپل از تصمیم مشابه خبر داد و این تصمیم « مخرب » درباره سرمایه گذاری و اشتغال در اروپا را محکوم کرد.

وزارت خرانه داری آمریکا در بیانیه خود همچنین اعلام کرد :« ما از تفسیر این موارد خاص خودداری می کنیم اما اطلاعاتی دریافت کرده ایم که نشان دهنده عملکرد یک جانبه کمیسیون اروپا در حاشیه پیشرفت های مشترک آمریکا، اتحادیه اروپا و بقیه جامعه بین المللی برای مقابله با فرار مالیاتی است ».

این وزارتخانه افزود: « همان طور که اعلام کرده ایم ما معتقدیم مالیات های کمیسیون اروپا که معطوف به گذشته است مغایر با اصول قانونی تعریف شده و ناقض قوانین مالیاتی کشورهای عضو است ».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار