کری: آمریکا متعهد به مجازات عاملان حمله بمبئی است

وزیر خارجه آمریکا گفت کشورش متعهد به مجازات عاملان حمله تروریستی به بمبئی و پتانکت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛'جان کری ' سه شنبه شب با شرکت در گفت وگوی مطبوعاتی مشترک با همتای هندی خود در دهلی نو افزود: هند و آمریکا برای مبارزه با تروریسم تفاهم دارند.

در حمله تروریستی به بمبئی در سال 2008 تعداد از افراد مسلح با حمله به چند هتل و سینما 166 نفر را به قتل رساندند و صدها نفر را زخمی کردند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به آغاز عملیات ساخت شش راکتور هسته ای از سوی شرکت وستینگهاس امریکا در هند، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرحها همکاری دو کشور شکل جدیدی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد هم اکنون هند و آمریکا بیش از هر زمان دیگر در خصوص مسائل مهم با یکدیگر همکاری دارند.

'سوشما سواراج' وزیر امور خارجه هند نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هیچ کشوری نباید در مبارزه با تروریسم به صورت دوگانه عمل کند.

وی افزود: پاکستان باید با سازمان ها و شبکه های تروریستی به طور جدی مبارزه کند. وزیر خارجه هند گفت که مذاکرات بین هند و پاکستان زمانی از سر گرفته می شود که اسلام آباد به طور جدی علیه عاملان حمله تروریستی در پتانکت اقدام کند.

وی تصریح کرد تروریسم و گفت وگو با هم نمی توانند بایکدیگر همراه شوند. در حمله تروریستی به پایگاه هوایی پتانکت در ژانویه نیز 6 شبه نظامی و 7 نیروی امنیتی هند کشته شدند.

این حمله باعث تیره شدن روابط هند و پاکستان شد و مذاکرات دوجانبه در سطح معاونان وزرای امورخارجه هند و پاکستان که قرار بود در 15 ژانویه سال جاری برگزار شود به دلیل حمله تروریستی به پایگاه هوایی پتانکت متوقف شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار