ابراز نگرانی سازمان ملل از شدت گرفتن درگیری ها در سوریه

فرستاده سازمان ملل با ابراز نگرانی ازشدت گرفتن در گیری ها در سوریه، بار دیگر روند سیاسی را تنها راه حل بحران این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز سه شنبه به نقل از سخنگوی استفان دمیستورا نماینده ویژه بان کی مون در کشور سوریه گفت: شدت گرفتن درگیری ها در سوریه همزمان با پیشنهاد برقراری یک آتش بس 48 ساعته انساندوستانه، موجب نگرانی شدید است.

دوجاریک افزود: سخنگوی دمیستورا بار دیگر مشارکت در روند سیاسی و برقراری گفتگوهای صلح میان طرفین درگیر در سوریه را تنها راه حل بحران 5 ساله این کشور دانسته و افزود که نماینده بان کی مون همچنان مصمم به پیگیری تلاش های سیاسی و یافتن راهی برای برقراری هر چه سریع تر این گفتگوها است.

برهمین اساس دمیستورا گفتگوهای هفته جاری میان دو کشور آمریکا و روسیه را به منظور برقراری یک آتش بس انساندوستانه در این کشور حیاتی دانسته و یادآور شده است که سازمان ملل همزمان به رایزنی های خود با نمایندگان این دوکشور برای از میان بردن بن بست گفتگو های صلح ادامه خواهد داد.

سخنگوی بان کی مون همچنین اضافه کرد: دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه پیشنهاد روز 27 اوت خود مبنی بر برقراری یک آتش بس 48 ساعته انساندوستانه را تکرار و تاکید کرده است که نمایندگان آمریکا و روسیه و سایر بازیگران ذینفع در این مسئله بر سر ضرورت توقف درگیری ها به منظور خروج غیرنظامیان و رساندن کمک های مورد نیاز به مردم تحت محاصره به توافق رسیده اند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
خوب است سازمان ملل در باره تجاوز نظامی کشور ترکیه و همراهی تروریست ها بداخل خاک کشور سوریه موضع گیری و ابراز نگرانی کند !
آخرین اخبار