کردهای سوریه آتش‌بس با ترکیه را پذیرفتند

کردهای سوریه با طرح پیشنهادی آمریکا برای توقف درگیری با ارتش ترکیه، موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های شبه‌نظامی کرد فعال در سوریه سه‌شنبه شب اعلام کردند که طرح پیشنهادی آمریکا برای توقف درگیری با ارتش ترکیه را پذیرفته‌اند.

آنکارا در اقدامی که به تشدید تنش در روابطش با آمریکا منجر شده، از هفته گذشته با اعزام ده‌ها تانک به خاک سوریه، با نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا وارد نبرد رو در رو شده است.

آتش‌بس میان ترکیه و کردها را اولین بار یک مقام آمریکایی از واشنگتن اعلام کرد. هرچند کردها اعلام کرده‌اند که این پیشنهاد را پذیرفته‌اند، اما آنکارا فعلا از پذیرش یا رد رسمی این طرح خودداری کرده است.

مداخله مستقیم ترکیه در نبرد سوریه با ادعای تلاش برای پاکسازی مناطق مرزی از وجود نیروهای داعش و نیروهای موسوم به «واحدهای مدافع خلق» کرد (وای. پی. جی)، انجام شده است. آنکارا می‌گوید کردها باید به شرق رود فرات عقب‌نشینی کنند. این نیروهای کرد از زیرمجموعه‌های ائتلاف موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند که تحت حمایت مستقیم واشنگتن قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «شورای نظامی جرابلس» که مورد حمایت کردها قرار دارد، تائید کرده است که این نیروها آتش‌بس با ترکیه را پذیرفته‌اند.

«علی حاجو» سخنگوی این شورا در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما از طریق ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی، با آتش‌بس با ترکیه موافقت کردیم.»

به گفته وی، آتش‌بس از ساعت 21:00 به وقت جهانی آغاز شده و انتظار می‌رود تا «مدت زمان نامشخصی» ادامه یابد.

حاجو بدون اشاره به جزئیات بیشتر، افزود: «مذاکراتمان (با نیروهای ترکیه‌ای) از طریق آمریکایی‌ها ادامه دارد.»

حمله ترکیه به کردهای سوریه موجب شد تا وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام آنکارا را «غیرقابل قبول» توصیف کند. پنتاگون گفت این اقدام ترکیه تنها به پیچیده‌تر شدن اوضاع در سوریه منجر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
آقای اردوغان پ پ ک داعش واحد های مدافع خلق صلح نکونید آنها باعث تمام بدبختی وبیچاره گی کشور توروکیه شدن وباز هم می شوند ،
حزب های شیطان سوسیالیس کومونیست صهیونیست یهودیان آمریکا انگلستان بریتانیا به نفع خودشان رعع(رای) می دهند , وشما فریب حیله کاری این صلح نامه را نخورید ، شما باید پیروز میدان شوید بعد با دوشمنان صلح کونی ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
کردهای سوریه خود را در چاه امریکا انداخته اند حقشونه هر چی سرشون بیاد
آخرین اخبار