رضا ضراب خواستار کناره‌گیری قاضی پرونده‌اش شد

وکلای تاجر ایرانی-ترکیه‌ای بازداشت‌شده در آمریکا می‌گویند قاضی پرونده سابقه اظهار نظر منفی علیه موکلشان را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «رضا ضراب» تاجر ایرانی-ترکیه‌ای که چند ماه قبل به اتهام نقض تحریم‌های ایران در آمریکا بازداشت شده، قاضی پرونده‌اش را به عدم بی‌طرفی متهم کرده و خواستار کناره‌گیری وی از این پرونده شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در حالی که یک هفته تا جلسه دادگاه باقی مانده، وکلای ضراب 33 ساله رسما از «ریچارد برمان» خواسته‌اند از قضاوت پرونده این تاجر ثروتمند، کنار رود.

نه برمان و نه سخنگوی «پریت بهارارا» بازپرس پرونده، حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده‌اند.

ضراب که در ماه مارس بازداشت شد، چند هفته قبل درخواست کرد که با سپردن وثیقه 50 میلیون دلاری آزاد شود، اما قاضی برمان این درخواست را رد کرد. او در حال حاضر در یک واحد آپارتمانی در منهتن در بازداشت به سر می‌برد.

وکلای ضراب، که از برجسته‌ترین وکلا در آمریکا هستند، می‌گویند برمان به دلیل اظهاراتی که دو سال قبل در مورد موکلشان داشته، صلاحیت بررسی این پرونده را ندارد.

به نوشته رویترز، این قاضی در سال 2014 در یک نشست خبری در استانبول از توقف تحقیقات دادگستری ترکیه علیه شماری از مقامات دولتی و تجار از جمله ضراب، انتقاد کرده بود. در جریان آن تحقیقات، که نیمه‌تمام ماند، ادعای فساد مالی مقامات مورد بررسی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
چیز دیگه ای نمخواهیی؟؟؟
آخرین اخبار