گزارش؛

سودجویانی که واسطه دلالی در فضای مجازی شده‌اند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان بستری برای کسب درآمد مشاغل مختلف فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضای مجازی که شاید تا چندی پیش نهال کوچکی بود امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و بروز نرم افزار های پیام رسان شاخ و برگ بیشتری پیدا کرده و رفته رفته دارد به درخت تنومندی تبدیل می شود.
با گسترش این فضا بسیاری از فعالیت ها که به صورت سنتی و دستی انجام می شد شکل نویی به خود گرفته تا جایی که افراد بسیاری کسب و کار اینترنتی راه انداخته اند.


تجارت و کسب درآمد های اینترنتی از 2 روش صورت می گیرد

اولین روش توسط مدیران سایت ها است که آن ها برای کسب درآمد از روش هایی مختلفی استفاده می کنند. از روش هایی مثل گرفتن تبلیغات ماهیانه روی سایت، درآمد از طریق میزان بازدید سایت ها که به ازای هر کلیک مبلغی واریز می شود، فروش اینترنتی محصولات و دانلود و آپلود فایل ها از سایت بهره می‌برند.

دومین روش کسب درآمد اینترنتی به وسیله کاربران معمولی انجام می شود. کاربران با راه اندازی وبلاگ ها و همکاری با سیستم های کلیکی، عضویت در سایت های به‌ ازای فعالیت (عضویت در سایت ، کلیک رو تبلیغات ، ارسال پست و...) به درآمد مورد نیاز دسترسی پیدا می کنند و برخی افراد با راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی اعتماد مشتریان را جلب می کنندو به تجارت الکترونیک خود رونق می دهند.


اما این سوال مطرح می شود که در اینگونه کسب و کارها تا چه اندازه اصول مشاغل رعایت می شود؟
امروزه با وجود کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی  تجارت و کسب کار در این بستر رونق بیشتری به خود گرفته به ویژه زمانی که هیچ کدام از صاحبان این مشاغل قرارنیست هیچ هزینه ای را بابت مالیات محل کار خود بپردازند و درآمد بالایی از این طریق بدست می آورند. در نتیجه این اتفاق باعث می شود افراد زیادی به این سمت سوق داده شوند. 


در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و کانال های تلگرامی برخی از آب گل آلود ماهی گرفته و دست به کار شده اند تا از طرق مختلف کسب درآمد می کنند که در این  بین مشاغل اصطلاحا "من درآوردی" هم به چشم می خورد. از جمله این مشاغل  می توان به  فروش فالوور اینستاگرامی ،فروش کلیه ،فروش اعضای بدن، رژیم های تغذیه ، مشاوره های ازدواج ، فروش ملک و فال های مجازی و... اشاره داشت که درواقع می توان به طور قطعی گفت صاحبان این مشاغل هدفی جز دلالی ندارند چرا که وجود چنین شغل هایی در فضای مجازی غیر متعارف است . 
همچنین صاحبان این مشاغل از هر فرصتی استفاده کرده و شرایط موجود درآمد زایی مجازی را مغتنم شمرده و به کسب درآمد می پردازند.

در کل شاید بتوان یک سری شغل ها را به صورت مجازی پیگیری و از طریق آن کسب درآمد داشت اما مشاغل بسیاری هستند که از حساسیت بالایی برخوردارند و حتما باید تحت و نظارت و کنترل باشند و از قانون کار تبعیت کنند.


مشاغلی مثل فعالیت های ارزی ، صرافی ، خرید و فروش سکه و طلا و پزشکی و..مشاغلی با اهمیت بالا و حساس هستند که به قطع می توان گفت نباید به صورت مجازی انجام شوند و گاهی اوقات کسب درآمد از چنین شغل هایی در فضای مجازی جرم ست.
امید است که روزی برای کسب و کار های اینترنتی نیز قوانین و مقررات کاملی اتخاذ شود که دست دلالان سود جویی که از هر بستری برای کسب درآمد تلاش می کنند، از این فضا کوتاه شود.


گزارش از زینب نیک صفت


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.