شهرکرد؛

تحقق مصوبات سفر رئيس جمهور به چهارمحال و بختياری بررسی شد

با حضور معاون اجرايی رئيس جمهوری، میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختياری بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در نشستی با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرايی رئيس جمهوری،  میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان چهارمحال و بختياری بررسی و ارزیابی شد.

استاندار چهارمحال و بختياری در این نشست گفت: دستاورد سفر رئيس جمهوری به اين استان ۱۴ مصوبه بوده است.

قاسم سليمانی، تكميل و بهره برداري از جاده جايگزين كارون چهار را يكي از اين مصوبات اعلام کرد و افزود: براي اجراي اين پروژه يكهزار و ۴۰۰ ميليارد ريال هزينه شده كه ۷۳۰ ميليارد ريال آن در دولت يازدهم بوده است.

وی اضافه کرد: ايجاد رشته گردشگري و صنايع دستي در دانشگاه شهركرد از ديگر مصوبات سفر رئيس جمهوري به چهارمحال و بختياري بود كه محقق شد.

سليماني، تبديل كشاورزي سنتی به نوين را از ديگر مصوبات سفر هيأت دولت به چهارمحال و بختياري اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۴۸ درصد زمين هاي كشاورزي استان تبديل و اين ميزان تا پايان سال جاري به ۵۲ درصد مي رسد.

وي ادامه داد: پروژه راه آهن اصفهان ـ شهركرد ـ اهواز را توجيه دار ترين طرح ريلي كشور دانست و افزود: بهره برداري از اين پروژه به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور، نقش مهمي در توسعه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در بخش ريلي و دستيابي سريع تر به شاخص هاي توسعه اي بخش هاي مختلف دارد.

استاندار چهارمحال و بختياری به تردد روزانه ۲۲۰ هزار خودرو در محورهاي ارتباطي چهارمحال و بختياري اشاره و اضافه كرد: اين ميزان تردد در پايان هفته به ۵۶۰ هزار خودرو و در زمان تعطيلات رسمي تا ۸۰۰ هزار خودرو افزايش مي يابد.

سلیمانی ادامه داد: به همين منظور تصويب سند جامع گردشگري چهارمحال و بختياري بايد در اولويت كاري هيأت دولت قرار داده شود.

وی، ايجاد اشتغال براي شش هزار نفر در حوزه صنايع دستي را از مصوبات سفر رئيس جمهوري به چهارمحال و بختياري اعلام و اظهار كرد: از اين ميزان تا كنون سه هزار شغل محقق شده و براي تحقق مابقی آن به 8 هزار و ۶۲۰ ميليارد ريال اعتبار از محل تسهيلات بانكي نياز است.

سلیمانی، واگذاري مديريت سد و نيرگاه كارون چهار به چهارمحال و بختياري و تخصيص درصدي از درآمدهاي منابع آبي به استان را از ديگر مصوبات سفر دكتر روحاني به بام ايران دانست و يادآور شد: اين امر براي اجراي پروژه هاي آبخيزداري، آبخوان داري، جلوگيري از پر شدن سدها و حفظ منابع آب و خاك به تصويب رسيد

وی گفت: البته طبق رايزني هاي صورت گرفته، مديريت سد و نيروگاه كوهرنگ نيز بايستي به اين استان واگذار شود.

استاندار چهارمحال و بختياری ادامه داد: اجراي پروژه انتقال آب آشاميدني و صنعت بن ـ شهركرد ـ بروجن با نياز اعتباري سه هزار ميليارد ريال جزو مصوبات سفر رئيس جمهوري و هيأت دولت به استان بوده كه تاكنون براي اجراي آن ۳۶۰ ميليارد ريال هزينه شده است.

سلیمانی افزود: با اجراي اين پروژه كمبود آب ۵۲۰ هزار نفر از جمعيت چهارمحال و بختياري و صنايع مستقر در مسير رفع مي شود.

وي اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته پروژه انتقال آب آشاميدني و صنعت بن ـ شهركرد ـ بروجن تا پايان سال ۱۳۹۶ بهره برداري خواهد شد.

سلیمانی خاطرنشان كرد: اجراي طرح ونک و سد خرسان سه در شهرستان لردگان نیز كه هر دو از مصوبات سفر دكتر روجاني به اين استان بوده، با كمبود اعتبارات مورد نياز مواجه است.

وي گفت: بهره برداري از فاز نخست فولاد چهارمحال و بختياري با شش هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال هزينه تا پايان ماه جاري نیز از دیگر دستاوردهاي دولت يازدهم در اين منطقه به شمار مي رود.

سليماني به ۲۵ پروژه ورزشي مصوب سفر رئيس جمهوري به چهارمحال و بختياري هم اشاره و اضافه كرد: از اين تعداد تاكنون شش مورد بهره برداري و ۱۹ طرح در حال انجام می باشد.

وي افزود: قرار بود در سال گذشته ۱۴۰ ميليارد ريال براي تكميل و بهره برداري از ۱۲ پروژه نيمه تمام ورزشي مصوب سفر رئيس جمهوري به چهارمحال و بختياري اختصاص يابد كه اين امر تاكنون محقق نشده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، حضور در شورای اداری، دیدار با روستاییان و عشایر، نشست با علما و روحانیون، نشست با فعالان سیاسی و اقتصادی، نشست با بانوان و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اجرایی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و هیأت همراه به چهارمحال و بختیاری بود.

گفتنی است: سفر استانی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت یازدهم به چهارمحال و بختیاری در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 مردادماه سال 1393 برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار