گلستان،

کاهش کشته شدگان تصادفات در جاده‌های کشور

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش 2.9 درصدی میزان تعداد کشته‌شدگان تصادفات در جاده‌‎های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به کاهش سالانه تعداد کشته‌شدگان تصادفات در کشور گفت: میزان تعداد کشته‌شدگان تصادفات در جاده‌‎های کشور در ۴ ماه نخست امسال ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

 احمد شجاعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در موضوع تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سال‌های اخیر شاهد کاهش آمار هستیم و از 27 هزار کشته در سال به 17 هزار کشته رسیده است.

وی افزود: در 4 ماه نخست امسال 5 هزار و 422 نفر در تصادفات در جاده های کشور جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.9 درصد کاهش یافته است.

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: مهم‌ترین عامل کشته‌شدگان تصادفات مراقبت‌های انسانی است و 50 درصد علت فوت ضربه سر به علت نداشتن کمربند ایمنی در خودرو یا نداشتن کلاه در موتورسواران است که با رعایت آن می‌توان این میزان را کاهش داد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره کمبود نیروی انسانی در این سازمان تصریح کرد: کار کردن در پزشکی قانونی کار سختی است و میل کمتری از طرف پزشکان برای فعالیت در پزشکی قانونی وجود دارد.

شجاعی اظهار کرد: در استان‌های محروم و دورافتاده در جذب نیروی انسانی با مشکل و کمبود نیرو مواجه هستیم اما استان گلستان از نظر نیروی انسانی در سرایط قابل قبولی است.

وی افزود: مهم‌ترین اولویت و برنامه سازمان پزشکی قانونی کشور رفع مشکلات زیرساختی و معیشتی نیروها بود و افزایش کیفیت سازمان در ارائه نظرات کارشناسی علمی نیز از دیگر اولویت های این سازمان است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره تهیه بانک نمونه ژنتیک در کشور و مراکز تهیه آزمایش دی ان ای گفت: بانک ژنتیک در کشور راه‌اندازی شده و 10 آزمایشگاه نیز در کشور این آزمایش را انجام و اطلاعات را به تهران ارسال می‌کنند و برنامه داریم که بانک برخی مجرمان سابقه دار را نیز تهیه کنیم.

وی درباره راه اندازی آزمایشگاه دی ان ای در استان گلستان گفت: اکنون 10 قطب در کشور مشخص و این مراکز فعال شده اما با توجه به هزینه بسیار بالا راه‌اندازی این مراکز در همه استان‌های به صرفه نیست.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.