رفع مشکلات فضای آموزش مناطق محروم در دستور کار مسئولان

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از رفع مشکلات فضای آموزشی مناطق محروم با مشارکت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در همایش خیرین‌ مدرسه ساز در سواحل مکران‌ اظهار داشت: با توجه به کم و کاستی‌های منطقه مکران‌ برنامه‌های مختلفی برای رفع محرومیت‌ها تدوین شده که بنابر آن جشنواره خیرین‌ مدرسه‌ساز در این منطقه و در 15 شهریور ماه برگزار می‌شود؛ پیشنهاد این طرح از سمت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران داده شده که این امر به دستور و توصیه مقام معظم رهبری جهت توسعه این منطقه مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: آموزش و پرورش با همکاری نیروی دریایی ارتش و خیرین مدرسه‌ساز در جهت توسعه مناطق محروم، رفع محرومیت‌ها و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی تلاش بسیاری کرده که تاکنون تأمین اعتبارات دولتی به این حوزه اختصاص داده شده که امیدواریم کمبود‌های فضای آموزشی و تجهیزاتی‌ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی افزود: پیش‌بینی ما برای شرکت 500 نفر در این همایش است که بالغ بر 130 نفر خیر از تهران آماده همکاری با سواحل خلیج فارس هستند که 100 نفر از این تعداد آقا و 30 نفر آن‌ها خانم هستند.

رئیسی عنوان کرد: این برنامه‌ها برای برقراری عدالت آموزشی و تأمین امکانات مناسب در نظر گرفته شده که حضور پر شور مردم می‌تواند تأثیر بسزایی در ارتقای آن داشته باشد.

در ادامه این مراسم دریادار بی‌غم جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سواحل مکران‌ در جنوب غرب کشور قرار گرفته به طوری که از میناب‌ در استان هرمزگان‌ تا آخرین نقطه خاک کشور را در بر می‌گیرد؛ 4 شهر بزرگ با جمعیت 460 هزار نفری را تحت پوشش قرار داده که 240 هزار نفر در چابهار مستقر هستند و تاکنون نیز تمام توجهات متوجه خلیج فارس بود ولی پس از دستور و توصیه مقام معظم رهبری برنامه‌های مختلفی در دستور کار مسئولان کشوری در نهاد‌های مختلف قرار گرفت.

بی‌غم ادامه داد: نیروی دریایی کشور تأثیر بسزایی در آباد‌سازی ملی دارد که با همکاری وزارت‌ آموزش و پرورش می‌تواند فرهنگ و وضعیت اجتماعی کشور را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد که تلاش بسیاری برای تحقق توسعه درون‌زا در مناطق خلیج فارس، مکران و محروم داشتیم تا آن‌ها نیز بتوانند همانند سایر مردم کشور از خدمات و منابع بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: تدوین تدابیر رهبری در دانشگاه‌های کشور و اعزام سخنرانان برای شناخت، توسعه و تئوری بازگشت به دریا از اولین اقدامات به شمار می‌رود، در اینباره اردو‌های جهادی‌ و فرهنگی نیز به منظور شناساندن آن به مردم کشور انجام شده که تاکنون مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

بی‌غم ادامه داد: همکاری آموزش و پرورش با نیروی دریایی کشور جهت استقرار مدارس فنی و حرفه‌ای دریایی از دیگر فعالیت‌های مهم به شمار می‌رود که تاکنون در منطقه جاسک این اقدام انجام شده اما ساخت مجتمع فنی و حرفه‌ای دریایی در این منطقه در دستور کار قرار دارد که این برنامه دنباله‌رو استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های بزرگ است و امیدواریم با همکاری نهاد‌های مختلف اهداف مد نظر به زودی محقق شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار