اردوغان توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد

رئیس جمهور ترکیه امروز توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد و آن را به دفتر نخست وزیری ارجاع داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه حریت، «رجب طیب اردوغان،» رئیس جمهور ترکیه توافق عادی سازی روابط آنکارا با رژیم صهیونیستی را که اخیرا به تصویب پارلمان رسیده بود، امضا و تایید کرد.

اردوغان، امروز پس از گذشت 12 روز از تصویب در مجلس، این توافق را با امضای خود تایید کرد و آن را به دفتر نخست وزیری ارجاع داد.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی این توافق را در اواخر ماه ژوئن تصویب کرده بود اما آنکارا به دلیل وقوع کودتای نافرجام و ناآرامی های سیاسی پس از آن، دو ماه بعد و در ماه اوت فرصت رسیدگی به این توافق را یافت.

پیش از این و در روز دوشنبه کاردار اسرائیل در آنکارا از تبادل سفیر بین این رژیم و ترکیه خبر داده بود.

28 ژوئن سال جاری، اسرائیل و ترکیه توافقی را به منظور عادیسازی روابط بین دو طرف به امضا رساندند؛ روابطی که در پی حمله چند سال پیش نیروهای اسرائیلی به کشتی فعالان ترکیه ای در ناوگان آزادی غزه به طور کامل قطع شده بود.

ترکیه برای از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی شروطی را تحت عنوان عذرخواهی، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه مطرح کرده بود. این در حالی است که این رژیم متعهد شده تا 25 روز کاری پس از اجرایی شدن توافق مذکور مبلغ غرامت را به صورت یکجا به ترکیه پرداخت کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار