دموکرات ها دو سال قبل می دانستند حمله هوایی داعش را نابود نمی کند

اسناد افشا شده نشان می دهد پلوسی، در جریان کامل وضعیت داعش و جنگ بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، جدیدترین اسناد درز کرده توسط گوسیفایر 2.0، هکر معروف نشان می دهد رهبر اقلیت های نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا، نانسی پلوسی به مدت دو سال کامل اطلاع داشته است که حملات هوایی آمریکا به تنهایی قادر به شکست داعش نیست.

این سند که در اکتبر سال 2014 توسط کمیته کارزار کنگره ای دموکرات ها ارسال شده است، «جلسه توجیهی داعش» نام دارد و بر روی رایانه شخصی پلوسی قرار داشته است.

در این یادداشت نوشته شده که تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 زمینه را برای ظهور داعش آماده کرده است و تا سال 2014، این گروه به «تندروترین و قدرتمندترین گروه سنی تروریستی» در جهان تبدیل شده بود.

این یادداشت در پایان نیز تصریح می کند که با وجود مخالفت رئیس جمهور در ارسال پیاده نظام به عراق و سوریه، «حمله هوایی به تنهایی، چاره ساز نیست».

استراتژی کنونی دولت اوباما در نبرد با داعش بر محور آموزش و نیروهای ضد داعش منطقه برای بازپس گیری مناطق قرار دارد. حملات هوایی آمریکا از نیروهای ضد داعش پشتیبانی می کنند. اوباما مشخصا از ارسال نیرو به منطقه درگیری سوریه و عراق، خودداری کرده است.

در این یادداشت استراتژی اوباما نیز تشریح شده است که پلوسی در دو سال گذشته از آن حمایت می کرده است.

پلوسی در ماه می سال 2015 گفت آمریکا برای رسیدن به پیروزی، باید در جبهه رسانه های اجتماعی علیه داعش بجنگد.

پلوسی در مصاحبه ای با ام اس ان بی سی گفته بود: «در این جبهه است که بیش از حد تصورتان، دستاورد خواهیم داشت. ما باید در همه جبهه ها با داعش بجنگیم؛ هم از لحاظ ارتباطی و هم نظامی.»

بار دیگر در نوامبر سال 2015، پلوسی از اوباما دفاع کرد و این بار به شهروندان آمریکا گفت که «داعش محدود شده است».

با این که استراتژی اوباما در بی ثبات کردن وضعیت داعش، موفق بوده است، باعث کاهش دست اندازی داعش برای «ترور جهانی» نشده است.

جان برنان، رئیس سی آی اِی در ماه ژوئن سال میلادی جاری شهادت داد که داعش به طور فعالانه در حال انتقال عملیات خود به غرب و آغاز حمله است. دموکرات ها، همین استراتژی اوباما علیه داعش را تحسین می کنند.

پلوسی بعد از حملات تروریستی در نیس فرانسه نیز گفته بود این حملات نشان می دهند آمریکا در جنگ علیه داعش، برنده میدان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار