همدان؛

کنترل بیماری‎های گیاهی در 49 هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گفت: کنترل بیماری‌های گیاهی در 49 هزار و 670 هکتار از اراضی انجام شده است.

کنترل بیماری‎های گیاهی در 49 هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام پیشه‌ور با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال جاری کنترل آفات نباتی در سطح 178 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان انجام شده است، اظهار کرد: مبارزه بیولوژیک در مزارع ذرت، گوجه فرنگی و گلخانه‌های تولید سبزی و صیفی خارج از فصل نیز انجام شده است.

وی افزود: مبارزه با آفات همگانی یا سن غلات در سطح 350 هزار و 169 هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان سطح مبارزه شده علیه آفات عمومی مانند ملخ و سایر جوندگان را در مدت چهار ماه امسال افزون بر 2 هزار و 445 هکتار دانست و ادامه داد: کنترل بیماریهای گیاهی در سطح 49هزار و 670 هکتار از اراضی انجام شده است.

وی به مبارزه زراعی و مکانیکی با آفات اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه مبارزه زراعی و مکانیکی با آفات در سطح 128 هزار و 900 هکتار از اراضی استان انجام شده است.

پیشهور در رابطه با مبارزه با علفهای هرز کل محصولات کشاورزی، بیان کرد: امسال در سطح 200 هزار و 700 هکتار از اراضی استان مبارزه با علفهای هرز انجام شده است.

این مسؤول استقرار و گسترش شبکههای مراقبت و پیش آگاهی در سطح 502 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری دانست و افزود: ردیابی آفات قرنطینهای در سطح 28 هزار و 8 هکتار عملیاتی شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان افزود: گواهی بهداشت نباتی و کنترل قرنطینه‌ای محصولات صادراتی و همچنین ضد عفونی محصولات صادراتی به میزان 6 هزار و 20 تن صادر شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.