همدان؛

80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند

رئیس پلیس فتای همدان با اشاره به استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام با بیش از 20 میلیون کاربر در تلگرام، گفت: 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند.

80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اکبر امینی در نشست مشترک مدیران کل و روسای دستگاه‎های اجرایی همدان با دبیر هیأت عالی گزینش کشور با بیان اینکه بسیاری از جرائم در قسمت عمیق وب انجام می‌شود، گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی امروزه گسترده صورت می‌گیرد و ما نیز مخالف این کار نیستیم اما چگونگی استفاده از آن باید فرهنگ‌سازی شود و در این خصوص همه باید کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه مرز سایبری ما کل دنیاست، خاطرنشان کرد: امروزه 55 میلیون کاربر اینترنتی با ضریب نفوذ 73 درصد داریم.

امینی با اشاره به استفاده 61.07 درصدی کاربران استان از اینترنت، گفت: استان همدان در استفاده از اینترنت رتبه نوزدهم را کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتای همدان با اشاره به 10 میلیون سانحه فضای مجازی و امنیت طی روز گفت: به دلیل پایین بودن ضریب امنیت ایران در فضای مجازی، بیشتر هکر‌ها ایران را هدف حمله سایبری قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه 90 درصد پیامدهای منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در رده سنی 8 تا 16 سال است، افزود: این افراد در معرض خطر فضای مجازی به ویژه فیلم‌های غیر اخلاقی هستند.

امینی استفاده از شبکه‌های مجازی را با اهداف و مزایای مختلفی دانست و تصریح کرد: دشمنان با ساخت بازی‌هایی خاص ذهن کودکان را برای دشمنی با اسلام آماده می‌کنند.

وی با اشاره به بحران هویت در شبکه‌های اجتماعی گفت: اختلافات زناشویی به حوزه‌های شبکه‌های اجتماعی و هجمه فرهنگی برمی‌گردد و این شبکه‌ها به دنبال ترویج بدحجابی و بی‌حجابی نیز هستند.

رئیس پلیس فتای همدان یادآور شد: کاری که رضاشاه در کشف حجاب نتوانست انجام دهد فیس‌بوک انجام داد و عکس‌های بی‌حجابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام با بیش از 20 درصد و 20 میلیون کاربر در تلگرام، ادامه داد: 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند.

این مسئول با بیان اینکه تلگرام سرورهای متعددی در کشورهای مختلف دارد، افزود: متأسفانه برخی ادارات نامه‌های حاوی اطلاعات مهم را با تلگرام ارسال می‌کنند.

وی IT را دارای دو روی تهدید و فرصت دانست و بیان کرد: برای استفاده از فضای مجازی باید نظام امنیتی تعریف کنیم.

رئیس پلیس فتای همدان با بیان اینکه باید به بحث‌های امنیتی بیشتر بپردازیم، اظهار داشت: امنیت در بحث رایانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و امنیت کاربران را باید جدی گرفت.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: تلگرام ، کاربران ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۶
پس چرا زبان فارسی در تنظیمات آن نیست
آخرین اخبار