کلینتون: ترامپ در نخستین امتحان روابط خارجی خود مردود شد

هیلاری کلینتون به سفر ناگهانی رقیب جمهوری‌خواهش به مکزیک واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز پنجشنبه درباره سفر دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواه خود – به مکزیک اظهار نظر کرد. وی گفت ترامپ مهارت‌های دیپلماتیک بسیار ضعیفی دارد و در نخستین امتحان سیاست خارجی خود شکست خورده است.

هیلاری کلینتون به اظهارات متناقض ترامپ و انریکه پنیا نیتو – رئیس جمهور مکزیک – اشاره کرد. ترامپ در مکزیکو سیتی به رسانه‌ها گفت هنگامی که با رئیس جمهور این کشور درباره ساخت یک دیوار در مرز آمریکا و مکزیک صحبت می‌کرده است، سخنی درباره درخواست از مکزیک برای پرداخت هزینه ساخت این دیوار به میان نیامده است.

پنیا نیتو در این نشست خبری سخنان ترامپ را نفی نکرد؛ اما ساعاتی پس از آن در حساب توییتر خود نوشت به ترامپ گفته است: "مکزیک هزینه ساخت این دیوار را متقبل نخواهد شد."

هیلاری کلینتون نیز در حساب توییتر خود نوشت: "ترامپ در نخستین امتحان روابط خارجی خود مردود شد. دیپلماسی، آنگونه که به نظر می‌رسد ساده نیست."

ستاد تبلیغاتی کلینتون یک ویدیو درباره دروغ‌گویی ترامپ در سفر به مکزیک منتشر کرد و در آن، وی را با لحنی طعنه‌آمیز "مذاکره کننده برگزیده" نامید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار