امام جمعه مشهد در همایش ملی «صیانت از وقف»:

دکترین سیاسی نظام ولایی و مبتنی بر مبانی توحیدی، آرامش آفرین است

آیت‌الله علم الهدی گفت: ما دکترین نظام ولایی را به دنیا ارائه داده ایم که همه ناکامی‌ها و شکست‌های نظام لیبرال دموکراسی را حل می‌کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی «صیانت از وقف» که با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی در مجتمع میلاد مشهد برگزار شد، گفت: در نظام اسلامی همواره با برخی مشکلات روبه رو هستیم که نحوه برخورد با آنها نوعی دیرباوری نسبت به نتایج و ثمرات انقلاب و نظام ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات مدیریتی در جامعه برای مردم سردرگمی ایجاد و تحقق اهداف انقلاب و نظام را دچار مشکل می کند، تصریح کرد: ما امروز در دنیا مدعی هستیم پس از دو و نیم قرن تجربه دموکراسی غربی و جامعه مدنی که محصول آن کشته شدن میلیون ها انسان و نابودی صدها هزار خانه و زندگی طی 250 سال بوده است، یک دکترین سیاسی به نام دکترین نظام ولایی را به دنیا ارائه داده ایم که همه این ناکامی ها و عدم موفقیت های نظام لیبرال دموکراسی را حل می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اینکه امام خمینی(ره) بارها تصریح کردند انقلاب ما زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، به خاطر وجود محور ولایت است که به دنیای خسته از دموکراسی غربی و 250 سال ماده پرستی، کشتار، محرومیت و زجر و تخریب مراکز انسانی، دکترین سیاسی مبتنی بر مبانی توحیدی را ارائه می کند که دور از همه تخریب ها و آدم کشی ها تأمین کننده عدالت، امنیت و رفاه در زندگی مادی و اجتماعی مردم است.

دین در دنیا، حلال همه مشکلات همزیستی مردم سالارانه است

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این دکترین را برای دنیا جا بیندازیم و نظام ولایی به عنوان نظام ایده آل در برابر نظام دموکراسی غربی، جای خودرا باز کند، محوریت دین برای دنیا به عنوان حلال همه مشکلات همزیستی مردم سالارانه ثابت می شود که نقطه تحقق و صدق قطعی این مدل، حاکمیت بقیه الله الاعظم(عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اگر بنا شد این مدیریت سیاسی با محوریت ولایت در مقام ارائه و اجرا در زندگی روزمره مردم سردرگمی و مشکلات بیافریند ما بر اساس اهداف انقلاب و نظام ابتر خواهیم بود و نمی توانیم فرآورده اصلی انقلاب و ثمره خون شهدا را محقق کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اهداف همایش صیانت از وقف گفت: این همایش که در مقام رفع مشکلات و سردرگمی های مردم برگزار شده، بسیار مبارک است و امید داریم دستاورد آن به صورت صریح و قاطع خود را در حل مشکلات مردم نشان دهد.

وی افزود: امروز در مجموعه مراجعاتی که در استان یا کل کشور از طرف مردم داریم، عمدتا مربوط به کارشناسی های ناپخته و غیرمجرب در برخی حوزه های مدیریتی منابع طبیعی یا ثبت اسناد یا اوقاف است که ما در اغلب موارد تلاش می کنیم مردم را نسبت به قانون توجیه کنیم تا بدانند مشکل از جریان های مدیریتی نیست، اما وقتی می بینیم مشکل در اثر خامی کارشناسی ها و عدم حل مشکلات مرتبط با وابستگی ها، سیاست ها و مدیریت ها با یکدیگر است ما هم مقابل مردم شرمنده می شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هدف ما این نبوده است که نظامی ایجاد کنیم که برای مردم ایجاد مشکل و زحمت کند، در تبیین تفاوت نظام ولایی با نظام لیبرال دموکراسی یادآور شد:  نظام های غربی هر اندازه هم مردمی باشند باز هم مردم در مدیریت های زندگی اجتماعی شان با بینش های فردی و جریانی و سلیقه های محدود انسان های اسیر شهوت رو به رو هستند اما در نظام ولایی، مردم اسیر بینش های منفعت طلبانه مدیران نمی شوند و با اعتماد به این مدیریت که وابسته به خداوند است آرامش و امنیت خاطر دارند.

وی با اشاره به اینکه با مراجعه به مبانی دینی و فقهی همه عوامل و عناصر سردرگم کردن مردم از بین می رود و همه مشکلات حل می شود،گفت: این همایش ها عالی ترین کمک به نظام و در جهت مطمئن کردن مردم نسبت به مدیریت ها و هموارسازی مسیر اعتماد مردم به نظام است.
 
آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مردم که مرتبط با سازمان جنگلها و مراتع یا اوقاف است، افزود: به عنوان مثال اطراف مشهد ییلاقاتی وجود دارد که مجموعه باغ های مایملک مردم طبق نظام آبخیزداری و با فرمول های آنهاباید منابع طبیعی حساب شود در حالی که این ها عمر چندقرنه دارند و در آن ها آثاری حتی از پیش از اسلام وجود دارد.

وی افزود: این امر در برخی مواقع با سلب مالکیت های چندقرنه و چندساله و ممانعت از کاشت و برداشت و ساخت و ساز، درگیری های شدید بین مردم ایجاد می کند وباعث می شود مردم نظام را مخل زندگی خود ببینند که مدیران سازمان ها باید این مسأله را مورد توجه جدی قرار دهند.

همچنین در پایان این مراسم با حضور روسای 3 سازمان اوقاف و امور خیریه،ثبت اسناد و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از مدیران برتر ستادی و استانی تجلیل شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار