چه خبر از تولیدات سینمای ایران/ «گشت ارشاد» در فرودگاه امارات

روزهای پایانی فیلمبرداری «گشت ارشاد2 » ساخته سعید سهیلی در فرودگاه کشور امارات، سپری می‌شود.

گشت ارشاد 2 در فرودگاه امارات/ لابی کارگردان سینما در جشنواره فجر
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جدیدترین وضعیت تولید فیلم‌های سینمای ایران را در این گزارش می‌خوانید:
 
 
اتمام «گشت ارشاد۲» در فرودگاه دوبی
فیلمبرداری «گشت ارشاد۲» به کارگردانی سعید سهیلی پنج شنبه 11 شهریور ماه با حضور ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی به پایان می‌رسد.
گروه سازنده این فیلم در حال حاضر در حوالی میدان بهارستان مشغول گرفتن آخرین صحنه‌های باقیمانده در لوکیشن خانه طلا با بازی بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی و ساناز طاری هستند و در روزهای پایانی ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی هم مقابل دوربین خواهند رفت.

طی روزهای گذشته با گرفتن صحنه فینال فیلم در دریاچه نمک، بازی حمید فرخ نژاد به پایان رسید و تنها یک صحنه از «گشت ارشاد۲» باقی خواهد ماند که در آینده با حضور سه بازیگر اصلی در فرودگاه دبی فیلمبرداری می شود.

در خلاصه داستان «گشت ارشاد۲» آمده است: «عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا دراین مدت درکما بوده و به تازگی به‌هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاشهای بسیار،ناچار می‌شوند دوباره....  
 
بازیگران : حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی و تهیه کنندگان: سعید سهیلی و حمید فرخ نژاد
 
«لابی» پرویزی در جشنواره فجر
فیلمبرداری «لابی» که پس از عید فطر در نووتل تهران آغاز شده بود هفته گذشته روزهای پایانی اش را پشت سر گذاشت و آخرین صحنه های فیلم با بازی شهرام حقیقت دوست در نووتل تهران مقابل دوربین علیرضا برازنده رفت. 

قرار است اولین نمایش این فیلم که تهیه کنندگی آن بر عهده امیرشهاب رضویان است درسی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باشد.
 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است : لابی روایت آدم‌هایی ست که آمده‌اند چند صباحی بمانند و بروند، گاهی از کنار هم بی تفاوت می گذرند، و گاهی می مانند... هر مسافر قصه ای دارد.  
 
بازیگران: شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی و با هنرمندی پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی و  با حضور بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، آرمان درویش، مهرداد صدیقیان، آزاده صمدی،  سام نوری، هستی مهدوی فرد، مهسا همتی، مارن میلر، سارا منجزی پور و الهام جعفرنژاد.  
 
«به کودکان شلیک نکنید» در مرحله پیش‌تولید
انسیه شاه‌حسینی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای دفاع مقدس با اشاره به جدیدترین وضعیت ساخت فیلم «به کودکان شلیک نکنید» گفت: این فیلم در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید است اما هنوز کاری را به‌طور رسمی شروع نکرده‌ایم.

عوامل این فیلم تصمیم دارند در سی و پنجمین جشنواره  فیلم فجر حضور پیدا کنند.  
 
 
«خانه کاغذی» در پیش‌تولید/ «ایتالیا ایتالیا» در حال تدوین
به گفته مهدی صباغ زاده کارگردان سینما پیش تولید فیلم «خانه کاغذی» آغاز شده و عوامل با جدیت درگیر انجام کار هستند. کل لوکیشن‌های «خانه کاغذی» در تهران است و از حدود 6 بازیگر اصلی مرد و زن بهره خواهد برد و اگر همه کارها طبق برنامه ریزی پیش برود به سی و پنچمین جشنواره فیلم فجر خواهیم رساند.
 
این کارگردان برای ساخت فیلم، حدود 40 جلسه فیلمبرداری در نظر گرفته است.  
 
صباغ زاده با اشاره به آخرین وضعیت فیلم «ایتالیا ایتالیا» گفت: این فیلم در مرحله تدوین به سر می‌برد و صداگذاری و میکس آن باقی مانده است.

احتمال کلید خوردن «زیر سقف دودی» درمهر ماه 
پوران درخشنده درخصوص زمان آغاز فیلمبرداری «زیر سقف دودی» و انتخاب دیگر بازیگران این فیلم گفت: فکر کنم تا دهم مهر کلید کار زده شود. 

این کارگردان نام بازیگران فیلم را رسانه‌ای نکرده است.  
 
 میلاد جعفری موسیقی«لینا» را می‌سازد  
عوامل فیلم در حال انجام کارهای فنی «لینا» هستند و آهنگسازی آن نیز به میلاد جعفری رسید.  
«لینا» اولین تجربه بلند سینمایی رامین رسولی کارگردان افغانستانی ساکن هلند است که داستانی با رویکرد اصلی دوستی میان ملت ایران و افغانستان را روایت می‌کند.

بازیگران: امیر آقایی، همایون ارشادی، حسیبا ابراهیمی، قاسم میرزاکریمی، عطیه غبیشاوی، مژگان کامجو و شهاب شادابی  
 
 
ساخت «کنتس سلما» به پایان سال موکول شد
به گفته علی معلم تهیه‌کننده سینما،  فیلم «کنتس سلما»به کارگردانی حسن فتحی پس از تولید سریال «شهرزاد 2» ساخته می‌شود. فتحی قصد دارد این مجموعه را در مهرماه بسازد.
 
   
«انزوا» مقابل دوربین رفت

فیلمبرداری فیلم سینمایی «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی پیمان جعفری آغاز شد.
 
امیرعلی دانایی همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران  رجبی، امید روحانی، وحید نفر و نادر فلاح و بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و با معرفی لعیا عباس میرزایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
 
مراحل فنی فیلم «انزوا» پس از پایان فیلمبرداری انجام خواهد شد.  
 
پایان بازنویسی نهایی «موج اف ام» 

کیارش اسدی زاده کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت جدیدترین فعالیت سینمایی خود گفت: بازنویسی نهایی فیلمنامه «موج اف ام» را انجام دادیم و هفته جاری برای دریافت پروانه ساخت ارائه خواهیم داد.  
 
آخرین خبرها از ساخت کوروش کبیر
مسعود جعفری جوزانی در خصوص جدیدترین وضعیت ساخت پروژه «کوروش کبیر» گفت: دکتر معتمدی به اتفاق گروه بزرگی در حال انجام آرت بوک هستند که رو به اتمام است. اصغر نژاد ایمانی نیز با آن‌ها همکاری می‌کندتابلوهای فراوانی از آن فضا و قصرها درست شده که سه بعدی می‌شود. با این تفاسیر فکر می‌کنم آرت بوک تا پایان اردیبهشت به پایان برسد.در حال حاضر در حال تصمیم گیری برای انتخاب شهر و یا استانی هستیم تا شهر پارسه را در آن جا بسازیم. باید ببینیم کدام شهر بیشتر از بقیه می تواند در انجام این کار به ما کمک کند.
 
 آماده نمایش شد«دختری در میان اطاق»
این فیلم آماده نمایش شده و عوامل درخواست حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران را نیز داده‌اند. 

این فیلم که رگه‌های طنز دارد، قصه مردی مسن را روایت می کند که در مهمانسرایی با دوستانش مشغول به کار است و دخترش پس از حدود 25 سال زندگی در آلمان به دیدارش می آید، این مرد به اتفاق دوستانش در حال طراحی نقشه هایی برای این دیدار هستند و... 

فیلم «دختر در میان اطاق» به کارگردانی کریم لک زاده و تهیه کنندگی مهدی رشیدی و تهیه شده در انجمن سینمای جوان است.  
 
تدوین «سهیلا» از نیمه گذشت
سید امیر سیدزاده در خصوص آخرین وضعیت «سهیلا» گفت: در حال انجام مراحل فنی این اثر هستیم و هم اکنون تدوین آن از نیمه گذشته است. 

«سهیلا» روایتگر داستان دختری میانسال است که زمان ازدواجش به‌ تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است هرچه سریعتر ازدواج کند و بچه دار شود.

 وی در مورد ساخت فیلم سینمایی «رضا» نیز بیان کرد: برای انجام برخی کارها منتظر جواب سازمان سینمایی فارابی هستیم.  
 
نویسندگی و کارگردانی این فیلم برعهده محمود غفاری است و بازیگران آن زهرا داوود نژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.