سامسونگ گلکسی نوت 7 را مرجوع می‌کند

ارسال محموله‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ به علت «آتش گرفتن» متوقف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه  فرچون، روز جمعه منبعی اعلام کرد شرکت بزرگ الکترونیک سامسونگ بر اساس گزارش هایی مبنی بر آتش گرفتن گوشی های سری گلکسی نوت 7 در اثر مشکل باتری،این محصول را مرجوع می‌کند.

شرکت سامسونگ ارجاع «جهانی» این محصول را اعلام کرد.

این مشکل، موضوع بحث های آنلاین زیادی بوده است و طی آن کاربران شکایت کرده‌اند که گوشیشان حین شارژ شدن، آتش گرفته است. 

با این که تحلیلگران پیش بینی می کنند مشکل گلکسی نوت 7 به سرعت برطرف شود، مشکلات دیگر، ممکن است نوار موفقیت‌های پی در پی سامسونگ را از بین ببرد.

این شرکت کره‌ای، به نوت 7 چشم امید دارد تا در نیمه دوم سال جاری، با وجود رقابت شدید با اپل، بتواند فروش خوبی داشته باشد. اپل اعلام کرده قرار است از محصول جدید خود در هفته آینده رونمایی کند.

برایان ما، تحلیلگر آی دی سی گفت: «باید همین الان اوضاع را مرتب کنند. تنها چیزی که آن ها نمی خواهند این است که محصول سامسونگ، در اثر انفجار باتری یا آسیب به کسی، در اینترنت بدنام شود.»

روز چهارشنبه، سامسونگ اعلام کرد عرضه گوشی های تلفن همراه خود به سه توزیع کننده کره ای را متوقف کرده است و ارسال گوشی های جدید به دلیل برخی بررسی های کیفی، با تاخیر انجام خواهد شد.»

سامسونگ در خصوص مشکلات این گوشی که از 19 آگوست روانه بازار شده و مورد نقدهای مثبتی قرار گرفته، توضیحی نداد. 

سرمایه‌گذاران در واکنش به خبر تاخیر ارسال، 7 میلیارد دلار از ارزش سهام سامسونگ کم کردند اما روز جمعه، اوضاع بهتر شد. سهام سامسونگ در مقایسه با افزایش 0.3 درصدی بازار، 0.6 درصد افزایش پیدا کرد. 

خبرگزاری یونهاپ همچنین در گزارش مستقلی اعلام کرد شرکت سامسونگ، ارائه نوت 7 در بازارهای عمده انگلیس و فرانسه را متوقف کرده است. یونهاپ همچنین بدون ذکر منبع، اعلام کرد ارسال این محصول به آمریکا نیز متوقف شده است. 

سامسونگ در بیانیه ای به رویترز اعلام کرد «مشغول بررسی کامل» مشکل نوت7 به همراه شرکای خود می باشد و در اسرع وقت، یافته ها را اعلام خواهد کرد. این شرکت به گزارش یونهاپ، واکنش سریعی نشان نداد. 

کردیت سوئیس گفت ارجاع یا تاخیر زیاد در ارسال ممکن است یک میلیارد و 340 میلیون دلار از برآورد سود 30 میلیارد و 200 میلیون دلاری شرکت در سال 2016 کم کند. 

اما کردیت سوئیس گفت این وضعیت، قطعا «بدترین حالت ممکن» است و به تحقق نخواهد پیوست زیرا انتظار می رود شرکت قبل از سه ماهه چهارم، موفق شود مشکل را برطرف کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار