باورش سخت است اما آنها دوقلوی همسانند +عکس

دو برادر دوقلوی همسان به نام آدام و نیل پرسون، با اختلالی ژنتیک به نام نوروفیبروماتوز مبارزه می‌کنند که به گونه‌ای بیرحمانه، یکی از آنها را از ناحیه چهره مورد حمله قرار داده است و دیگری را از ناحیه مغز.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ «آدام» و «نیل پرسون»، وقتی از مادرشان زاده شدند شبیه به همدیگر بودند اما اگر اکنون به آنها نگاه کنید بسختی باور خواهید کرد که آنها دوقلوهای همسان باشند.

 سمت چپ چهره آدام وقتی که بچه بود به دلیل ابتلا و رشد توموری غیر سرطانی بدریخت شد و او ۳۳ عمل جراحی را برای حذف این تومورها تجربه کرد. اکنون او ۳۱ ساله است؛ یکی از چشم‌هایش را از دست داده است و توان دیداری چشم دیگرش نیز در حال کم شدن است.

برادرش، نیل، نیز به همین ناهنجاری ژنتیک مبتلاست اما تومورها در چهره‌اش رشد نکرده‌اند. در عوض، او با صرع و از دست دادن حافظه می‌جنگد. از دست رفتن حافظه او به قدری شدید است که نمی تواند به یاد داشته باشد چه روزی است.

این برادر دوقلو از «نوروفیبروماتوز» نوع یک (NF1) رنج می‌برند که احتمال ابتلا به آن یک در ۳۰۰۰ است. یک مقاله مستقل هم به طور اختصاصی درباره آنها در حوزه پزشکی نوشته شده است.

هر دوی آنها بتازگی در یک فیلم مستند به نام «افق: دوقلوی شگفت‌انگیز من» در حالی که تصویری از تلاششان برای پیدا کردن راهی به منظور متوقف کردن پیشرفت بیماری نشان داده می‌شد، به تشریح زندگی خود در شبکه تلویزیونی BBC2 پرداختند. آنها در جنوب لندن همراه با پدر و مادر ۶۶ و ۶۳ ساله‌شان زندگی می‌کنند.

نوروفیبروماتوز (Neurofibromatosis)، نامی است که بر یک نوع وضعیت ژنتیک گذاشته شده است. این شرایط ژنی باعث ایجاد تورم یا توده‌های غیر سرطانی می‌شود و اگرچه بسیاری از افراد مبتلا این شرایط را از یکی از والدین به ارث می‌برند اما در مورد آدام و نیل، هیچ کدام از والدینشان چنین مشکلی نداشتند. با این حال یکی دیگر از علل ابتلا به آن جهش ژنی قبل از تولد است که احتمالا این دوقلوی همسان به همین سبب دچار آن شده‌اند.

نوروفیبروماتوز در جهان پزشکی به دو نوع تقسیم می‌شود و توده حاصل از این اختلال، سرطانی یا مسری نیست.

باورش سخت است اما آنها دوقلوی همسانند +عکس

باورش سخت است اما آنها دوقلوی همسانند +عکس

باورش سخت است اما آنها دوقلوی همسانند +عکس

باورش سخت است اما آنها دوقلوی همسانند +عکس

باورش سخت است اما آنها دوقلوی همسانند +عکس

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار