تجهیز امکانات آزمایشگاهی مهمترین کار وزارت علوم تا پایان دولت یازدهم

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ازتجهیز امکانات آزمایشگاه‌ها به‌عنوان مهمترین برنامه وزارت علوم تا پایان دولت فعلی خبر داد.

محمد فرهادی وزیرعلوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در این ماه‌های پایانی دولت بیشتر به دنبال تامین امکانات و اعتبارات هستیم و یکی از مسائل مهم وزارت بحث تامین، تجهیز، نوسازی یا تکمیل تجهیزات علمی در دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های سراسر کشور در حال عضو شدن به شاعا (شبکه آزمایشگاه‌های علمی) هستند، ادامه داد: هرچند که بیش از چهار هزار آزمایشگاه در دانشگاه‌ها فعالیت می کنند اما بهترین و مهمترین آنها آزمایشگاه‌های مرکزی است.

وزیر علوم بیان کرد: تعداد آزمایشگاه‌های مرکزی مستقر در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، طی سالهای 92 تا 95 به 131 آزمایشگاه رسیده که عمدتا دارای تجهیزات علمی پیشرفته هستند.

وی با اشاره به تامین و تجهیز امکانات آزمایشگاه‌ها به‌عنوان مهمترین برنامه اصلی این دولت اظهار داشت: در دولت فعلی اقدامات خوبی برای آزمایشگاه‌ها صورت گرفته اما امیدواریم بازسازی و تکمیل آنها امسال به اوج خود برسد و بیش از پیش تحقق پیدا کند.

فرهادی یادآور شد: آزمایشگاه‌ها باید به گونه ای تجهیزو تکمیل شوند که علاوه بر دانشگاه به سایر مراکز علمی، بخشهای خدماتی و صنعتی سرویس ارائه دهند.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا پست وزارت باعث فاصله گرفتن از تدریس و ارائه خدمات پزشکی شده یا خیر، گفت: به هیچ عنوان کار وزارتی، بین بنده و فعالیت‌های سابقم فاصله ایجاد نکرده و همزمان به درمان بیماران، تدریس، ایده پردازی و تعریف پروژه نیز مشغول هستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار