لرستان؛

میانگین۵۰ درصدی سزارین در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: میانگین سزارین در استان ۵۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مریم آزادی گفت: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت افراد تحت پوشش بیمه از خدماتی مانند تجهیزات درمان، تهیه پروتز، رایگان بودن هزینه‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی در استان بهره بردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ وی افزود: ۱۰۳ مرکز درمانی تشخیصی روستایی کار رسیدگی و ارائه خدمات به روستاییان تحت پوشش این سازمان را انجام می‌دهند.

آزادی گفت: ۴۰ تا ۵۰ در صد اعمال جراحی در استان سزارین است.

وی گفت : قبل از اجرای طرح تحول سلامت مراجعان به بیمارستان و کلینیک‌ها ۷۹ هزار بار بود که بعد از اجرا با افزایش 18درصدی به ۹۳ هزار بار رسید.

وی افزود: پیشگیری از پوسیدگی دندان شماره ۶ در افراد زیر ۱۴ سال در طرح تحول نظام سلامت به صورت رایگان است؛ بیشتر خدمات دندانپزشکی مشمول طرح تحول سلامت نیستند و در اکثر کشورهای دنیا چنین است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: کاهش پرداخت از جیب مردم هدف اصلی طرح تحول سلامت است. تامین ۳۰۰ قلم داروی گرانقیمت و ۲۰ قلم داروی نازایی از تعهدات سازمان بیمه سلامت است.

آزادی گفت: از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت صدور دفترچه برای افراد حاشیه‌نشین شهرها و کسانی است که قبل از اجرای این طرح دفترچه درمانی نداشته‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.