هیرمند؛

آغاز عملیات سمپاشی 500 هکتار از مزارع شهرستان هیرمند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از انجام عملیات سمپاشی مزارع شهرستان هیرمند با هدف ریشه‌کنی ملخ‌های آسیایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با ادارات و ارگان‌های مربوطه، کانون‌های هجوم ملخ‌های آسیایی شناسایی و اقدامات لازم برای سمپاشی انجام شده و قرار بود از روز گذشته عملیات سمپاشی آغاز شود که با توجه به طوفان شن این اقدام میسر نشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ساعت 5.5 صبح امروز این فعالیت در سطح 500 هکتار از اراضی حاشیه تالاب هامون در شهرستان هیرمند آغاز شده است و به طور مستمر تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

این مسؤول ادامه داد: چهار تیم با خودرو و تجهیزات و امکانات کامل سم‌پاشی از سازمان حفظ نباتات کشور در منطقه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند و روزانه هر سمپاش 300 تا 400 هکتار را می‌تواند پوشش دهد.

وی با بیان اینکه این ملخ‌ها تا 5 هزار هکتار پیش‌ رفته‌اند، گفت: اگر چه به دلیل طوفان این ملخ‌ها زمینگیر و مخفی می‌شوند اما سم‌پاشی برای ریشه‌کنی آنها لازم است.

تیموری بیان کرد: این سمپاشی برای جلوگیری از تخم‌ریزی و زاد و ولد و تکثیر آنها در منطقه است اما اگر دسته‌جات دیگری از آنسوی مرز وارد شود مجدد باید اقدامات پیشگیرانه از تکثیر آنها را انجام دهیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هنوز این ملخ‌ها به جالیز‌ها نفوذ نکرده‌اند اما اگر بتوانند به جالیزها برسند، از طریق طعمه مسموم که سبوس است، اقدامات لازم را برای مقابله علیه آنها انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: آغاز ، عملیات ، سمپاشی ، مزراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار