روز طلايی ووشوی ايران تکميل شد

نشان زرين بر سينه مرتضی عظيمی

«مرتضی عظيمی» به مقام نخست و نشان زرين مسابقات ووشوی قهرمانی آسيا دست يافت تا روز طلايی ووشوی ايران تکميل شود.

نشان زرين بر سينه مرتضي عظيمیبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان آسيا از روز (پنجشنبه 11 شهريورماه) با حضور نمايندگان 20 کشور به ميزباني شهر تايپه، پايتخت تايوان آغاز شده است.

تيم ملي ووشوي ايران در دو بخش ساندا و تالوي مردان و زنان در اين رقابت ها حضور يافته است.

عصر امروز (يکشنبه)، «مرتضي عظيمي» در ديدار نهايي وزن به اضافه 90 کيلوگرم به مصاف «زاخار رايابوف» از قزاقستان رفت و در رقابتي سخت و نفس گير به برتري دو بر يک دست يافت تا به مدال ارزشمند طلا دست يابد.

وي پيش از اين برابر «کوان عبده باريموف» نايب قهرمان جهان از قرقيزستان به پيروزي رسيده بود.

همچنين، «الهه منصوريان» در ديدار پاياني وزن منهاي 56 کيلوگرم سانداي بانوان به مصاف «شن ژيانگ» سانداکار مطرح چيني رفت و در دو راند متوالي با نمايشي خيره کننده به برتري رسيد و به مدال طلا دست يافت.

ووشوکار شايسته کشورمان، اولين بانوي سانداي تاريخ ايران است که توانست در مسابقه رسمي بر حريفي چيني غلبه کند.

صبح امروز، تيم دوئلين مردان ايران متشکل از «محسن احمدي»، «رضا خلف زاده» و «اميرمحمدرضايي» به مصاف رقباي قدرتمند آسيايي خود رفت و با ارائه نمايشي که تحسين حاضرين در سالن 12 هزار نفري شهر تايپه را همراه داشت با کسب امتياز 9،69 به مدال طلا دست يافت.

اين درحالي است که تيم دوئلين ايران نسبت به سال هاي گذشته که مدال هاي متعددي را در جهان و آسيا کسب کرده بود با دو تغيير راهي مسابقات قهرماني آسيا  شد و خلف زاده و محمدرضايي جايگيزين نفرات باتجربه قبلي شده بودند.

تيم دوئلين تايوان با امتياز 9،68 دوم شد و نقره گرفت و سنگاپور با امتياز 9،67 به مدال برنز رسيد.

همچنين، «سعيد فاضلي» که پيش از اين بر حريفي از ماکائو غلبه کرده بود در مرحله نيمه نهايي به مصاف «وان تاي گوين» از ويتنام رفت و توانست اين ديدار سخت را در دو راند متوالي پيروز شود. فاضلي براي کسب مدال طلا به مصاف «جيه فنگ» از چين خواهد رفت.

«شهربانو منصوريان» قهرمان جهان از ايران به مصاف «هرگي باکايدان» نايب قهرمان سال 2015 جهان از فيليپين رفت و در دو راند متوالي پيروز شد و به فينال رسيد.

اين دو سال گذشته در فينال مسابقات جهاني اندونزي هم به مصاف هم رفته بودند که منصوريان با برتري مقابل حريفش به مدال طلا رسيده بود.

شهربانو منصوريان براي کسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا به مصاف «ترانک آن کئوان» از ويتنام خواهد رفت.

«اشکان دلفاني» در مرحله نيمه نهايي وزن 90 کيلوگرم سانداي مردان به مصاف «ون ژونگ وانگ» رفت و با قبول شکست برابر اين حريف از رسيدن به فينال بازماند و به مدال برنز قناعت کرد.

«مريم هاشمي» در مرحله نيمه نهايي وزن 70 کيلوگرم سانداي بانوان به مصاف «ژينگ ليان وان» نماينده پرقدرت چين رفت و با وجود تلاش فراوان شکست را پذيرا شد و از رسيدن به فينال بازماند و به مدال برنز بسنده کرد.

«صديقه دريايي» در مرحله نيمه نهايي وزن منهاي 60 کيلوگرم بانوان به مصاف «ينگ کاي» ووشوکار عنوان دار چين رفت و با وجود تلاش فراوان شکست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. وي به مدال برنز مشترک اين رقابت ها، اکتفاء کرد.

کاروان ووشوي ايران تا پايان روز چهارم مسابقات قهرماني آسيا در تايوان به سه مدال طلا توسط  تيم دوئلين(محسن احمدي، رضا خلف زاده و امير محمدرضايي)، «مرتضي عظيمي» و «الهه منصوريان»، دو نقره از سوي «رضا خلف زاده» و «فرشاد عربي» و پنج برنز توسط «سهيلا منصوريان»، «صديقه دريايي»، «مريم هاشمي»، «اشکان دلفاني» و «مهدي محمدي» کسب کرده است.

نهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني آسيا، فردا (دوشنبه) با شناخت نفرات و تيم هاي برتر به اتمام مي رسد که «عرفان آهنگريان» در وزن 60 کيلوگرم، «سعيد فاضلي» در 70 کيلوگرم، «يزدان ميرزايي» در 80 کيلوگرم و «معين تقوي» در 85 کيلوگرم سانداي مردان و «شهربانو منصوريان» در 65 کيلوگرم سانداي زنان در ديدار نهايي براي کسب مدال طلا به مصاف حريفان مي روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار