شیشلیک برای همه؛

نذر مهر، حج امسال شهروندان مشهد و طرقبه و شاندیز

شروندان مشهدی و شهرستان طرقبه و شاندیز امسال در قالب طرح «نذر مهر» با خدمت به نیازمندان در دهه ی ولایت، حج خود را بجا می آورند.

نذر مهر، حج امسال شهروندان مشهد و طرقبه و شاندیزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل دهکده شاندیز در نشست با اصحاب رسانه با گرامی داشت مقام والای شهدای منا اظهار داشت: در دهه ی کرامت حرکتی آغاز شد که اگر امروز نشستی انجام می شود فقط به حمایت همه ی مسئولین شهر است خصوصا فرماندار شهرستان، امام جمعه شهرستان شاندیز، امام جمعه شهرستان طرقبه و اتحادیه رستوران داران طرقبه- شاندیز، و اکنون برای اجرای طرح «نذر مهر»، نیازمند حمایت این دوستان و مسئولان هستیم.
سجادی افزود: در این برنامه اتحادیه رستوران داران طرقبه و شاندیز در محوریت است، ما فقط ایده را مطرح کردیم و شکل انجام کار قطعا در توان ما نخواهد بود و به کمک تمام مرد شهرستان نیازمندیم.
مدیر عامل دهکده شاندیز با اشاره به برگزاری عید قربان متفاوت در سال 95 و تحقق شعار «شیشلیک برای همه» گفت: از 16 تا 22 شهریور تمام مردم محترم طرقبه و شاندیز و مشهد می توانند نذورات و قربانی های خود را چه در بحث گوشت و چه در بحث مواد غذایی دیگر، در اختیار رستوران دارانی که زیر اتحادیه، تعیین می شوند، قرار دهند و این رستوران ها غذایی را با کیفیت رستوران خود طبخ و بسته بندی کنند.
وی تصریح کرد: این غذا ها در اختیار نذر کننده و یا کمیته امداد، بهزیستی و دیگر سازمان هایی که در این برنامه حضور دارند قرار داده خواهد شد و افراد پخش کننده در حرکتی نمادین با لباس احرام پذیرای نیازمندان خواهند بود.
امام جمعه شهرستان شاندیز در این نشست با تجلیل از طرح «نذر مهر» در آستانه ی دو عید بزرگ قربان و غدیر خم گفت: با توجه به این که امسال ملت شریف ایران در مراسم حج حضور ندارند این امر یک امر ویژه و فرهنگی است.
حجت الاسلام و المسلمین بهمنی خاطر نشان کرد: در آموزه های دینی آمده که وقتی انسان از یک جهت مورد خسران قرار میگیرد می تواند به صورت دیگر آن را جبران کند، بنابراین به دلیل عدم حضور ایران حج و مراسم مهم برائت از مشرکین می توانیم با انجام چنین مراسم فرهنگی این امر را جبران کنیم.
وی با اشاره به قربانیان حج سال گذشته و شهادت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی امام جمعه اسبق شاندیزافزود: امید بر آن است که این ایده خدا پسندانه درایران فراگیر شود و به گوش جهانیان برسد.
مسئول کانون بسیج هنرمندان، سرهنگ کمالی با عنوان خبری مبنی بر تاسیس پایگاه بسیج هنرمندان و همکاری بیشتر در این مجموعه افزود: پس از فاجعه منا جشنواره ای با نام و یاد شهدای منا برگذار شد که تعداد 8 اثر به عنوان فیلم ، 20 دلنوشته و 11 فیلمنامه مورد قبول این جشنواره قرار گرفت و قرار است امسال از این کار انسانی (نذر مهر) مستندی تهیه شود.
نائب رئیس اتحادیه رستوران داران طرقبه و شاندیز، سید عباس باغبان تصریح کرد: این موضوعی بزرگ و ملی است زیرا وهابیت باید بداند مسلمانان ایران از قدرت بالایی برخوردار هستند.
وی گفت: ما رستوران داران بسیار خوشحالیم که این امر از این صنف آغاز شده است و از رسانه ها می خواهیم که این امر را تا حد امکان به بهترین نحو منعکس کنند تا در سطح جهانی همگان ایران و قدرت ایرانی را بشناسند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان طرقبه-شاندیز به اشاره به پیشینه تاریخی- فرهنگی 5000 ساله این شهرستان، بیان کرد: به لحاظ تعداد پراکندگی آثار باستانی تقریبا 150 اثر تاریخی و فرهنگی در حوزه شهرستان وجود دارد که 22 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
متین فر افزود: از جمله این آثار میتوان به هنر ارغوان بافی،هنر پوستین دوزی و فرآیند پخت شیشلیک این شهرستان اشاره کرد، که تلاش هایی توسط مدیران رستوران ها مبنی بر ثبت شیشلیک در فهرست جهانی در حال اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: آمار گردشگران در این شهرستان، با استناد به دستگاه های تردد شمار حداقل به طور متوسط، روزانه 600 هزار نفر می باشد.
در پایان این دیدار قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان طرقبه-شاندیز، جعفری گفت: تعداد کل خانوار های  تحت پوشش کمیته امداد، 2893 نفر و مدد جویان مستمری بگیر 1175 خانوار هستند، همچنین تعداد روستاهای تحت نظر کمیته امداد 41 روستا است که در 33 روستا مدد جو داریم و به این روستا ها سبد کالا تعلق می گیرد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.