راز آتش گرفتن گوشی نوت 7 سامسونگ چه بود؟

یک روز پس از عرضه گوشی های گلکسی نوت 7، گزارشی از آتش گرفتن این گوشی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از تکرار آتش گرفتن متعدد نوت 7 مدیر عامل سامسونگ بطور رسمی از خریداران عذر خواهی کرد و اعلام کرد که تلاش خواهند کرد تا مشکل را پیدا کند.

در بررسی کارشناسی این موضوع با نگاهی به گوشی های آتش گرفته چند قسمت سالم دیده می شود: پورتی که دستگاه از طریق آن شارژ می شود و دیگری برخی قسمت های صفحه.

نکته و بخش اصلی آسیب دیده مربوط به گوشه سمت چپ، یعنی محل قرار گرفتن باتری دستگاه است. حال باید توجه شود که اگر مشکل مربوط به جریان رسانی به خود باتری بود باید آتش گرفتگی در قسمت اتصال به مادر برد صورت می گرفت یعنی در قسمت بالای صفحه در صورتی که گوشه سمت چپ باتری دچار حادثه شده است.

باتری گوشی بدلیل شارژ شدن حرارت زیادی را دریافت کرده و داغ می شود، در نتیجه بدلیل عدم تحمل این درجه حرارت آتش می گیرد. اتفاقی که برای برخی گوشی های تسلا نیز رخ داد. ساختار باتری های لیتیوم یونی اما از این خطر در امان هستند زیرا با اضافه شدن یک بخش تیتانیومی بزرگ این مشکل حل می شود ولی در نوت 7 امکان اضافه کردن این بخش بزرگ وجود ندارد.

پس مشکل اصلی گلکسی نوت 7 در مدار بالای باتری اتفاق می افتد جایی که در آن کنترل حرارت و میزان شارژ شدن گوشی سنجیده می شود.


راز آتش گرفتن نوت 7 مشخص شد

راز آتش گرفتن نوت 7 مشخص شد

راز نوت 7 های سوخته

راز آتش گرفتن نوت 7 مشخص شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام،سامسونگ هست دیگه بعضی وقتا دلش میخاد آتیش بگیره.
آخرین اخبار