اهواز؛

اعلام برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در دانشگاه علو‌م پزشکی اهواز

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به تشریح برنامه‌‌های گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس در شبکه‌‌های بهداشتی‌درمانی در این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر ساسان موگهی با بیان این‌که شهدا و ایثارگران دفاع‌مقدس دِین بزرگی برگردن ما دارند و ما موظف به ادای این دِین هستیم، اظهار کرد: فداکاری‌های این افراد و ارزش‌های دفاع مقدس هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرده شوند و باید تلاش کنیم که این ارزش‌ها را به نسل های بعد منتقل کنیم؛ این ارزش‌ها تنها معطوف به جنگ و جبهه نیست بلکه در هر زمانی که کشور دچار بحران شود می‌توانند به رفع مشکلات کمک کنند.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز از لحاظ ملی و دینی، نسبت به این امر احساس وظیفه می‌شود و در راستای انجام این وظیفه و گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، دانشگاه درصدد ایجاد یک فضای مناسب با این ایام در سطح دانشگاه و تمام ۱۴ شبکه بهداشتی‌درمانی حوزه جغرافیای دانشگاه در سطح استان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: تلاش شده است که برنامه‌ها به سوی استفاده از ابزارهای هنری مانند تئاتر خیابانی، شب ‌شعر دفاع‌مقدس و ویژه‌نامه‌های داستان و شعر سوق داده شوند و بیش تر سعی شده که این برنامه‌ها با رویکرد دانشجویی برگزار شوند.

موگهی گفت: دیدار با جانبازان و خانواده شهدا در ۲ بخش دیدار مسئولان دانشگاه و دیدار دانشجویان با این افراد و به‌ویژه بازدید از آسایشگاه جانبازان قطع‌نخاعی و اعصاب و روان یکی از برنامه‌های دانشگاه است که می‌تواند احساس وظیفه دانشجویان نسبت به کشور را بیدار و تجدید کرده و نیز یادآوری کند که امنیت و آسایش امروز کشور به‌سادگی حاصل نشده و مرهون از خودگذشتگی‌های این افراد است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و راهپیمایی ویژه دانشجویان و کارکنان، اردوی راهیان نور در بخش‌‌های کارکنان و دانشجویان جهت تجدید خاطره و برگزاری همایش استانی و تجلیل از جانبازان از دیگر برنامه‌های دانشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدی است و آغاز این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها با غبارروبی از مزار شهدا خواهد بود. این کار در پردیس دانشگاه با حضور در یادمان شهدای گمنام و در دیگر شهرستان‌ها با تجدید میثاق مدیران و کارکنان شبکه‌های بهداشتی‌درمانی با شهدا در آغاز هفته انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: تلاش شده است که در سطح دانشگاه و تمام این مراکز، با پخش سرود‌های حماسی، نصب بنر و ارسال پیامک‌های حاوی مضامین دفاع‌مقدس، فضای این هفته هرچه بیشتر یادآور این ایام و ارزش‌های آن باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.