اهواز؛

فراهم شدن فرصت اشتغال جوانان بیکارباطرح بازنشستگی

نماینده مردم رامهرمزگفت:در طرح بازنشستگی سابقه خدمت کارمندان 25 سال درنظرگرفته شده است و شرط سنی برداشته می شود که با این طرح فرصت اشتغال جوانان بیکار فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اقبال محمدیان  نماینده مردم رامهرمزدوشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان در تالار مهتاب اهواز بیان کرد: در طرح بازنشستگی سابقه خدمت کارمندان 25 سال درنظرگرفته شده است و شرط سنی برداشته می شود که با این طرح فرصت اشتغال جوانان بیکار فراهم می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت تعاونی ها در استان گفت: تعاونیها باید فعال باشند و تعاونی غیرفعال زیبنده استان نیست.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب موفقیت اقتصاد مقاومتی را در گرو فعالیت مردم در تعاونی ها عنوان کردند.
نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در خوزستان کار و اشتغال را تنها در کارهای دولتی می بینند این در حالی است که اگر بخش خصوصی فعال باشد مشکل اشتغال افراد حل می شود.

محمدیان افزود: اغلب سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری در استان ندارند و این امرباعث افزایش آمار بیکاری در استان می شود.

 نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر به تعاونی ها توجه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری حل می شود و ظرفیت های اقتصادی زیادی به وجود خواهد آمد.

مجید ناصری نژاد افزود: در خوزستان صنایع بزرگ زیادی فعال هستند که خدمتی به استان نکردند و تنها آلودگی را برای استان به همراه داشتند.

وی تصریح کرد: این صنایع می توانند به تعاونی ها کمک کنند و برای تامین نیازهای صنایع پایین دست خود از تعاونی های درون استان استفاده کنند.

 در ادامه مراسم همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیزاظهار داشت : بخش تعاون جدا از اقتصادنیست و برای رسیدن به رشد اقتصادی باید به فعالیت تعاونی ها توجه کرد.

وی گفت: خوزستان در تاریخ معاصر به یک استان صنعتی تبدیل شده است که اکثر افرادی که جویای کار هستند انتظار دارند وارد شرکت های صنعتی شوند.

یوسفی عنوان کرد: یکی از راه هایی که باعث شده مشکل بیکاری در استان های اصفهان و یزد برطرف شود اشتغال در بخش خدمات است و تا زمانی که بخش صنعتی در استان حرف اول را می زند مشکل اشتغال در خوزستان حل نمی شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.